W karnawale wzrosła sprzedaż alkoholu - w niektórych kategoriach nawet o połowę

Karnawał był czasem zwiększonej sprzedaży alkoholi. W przypadku niektórych trunków wzrost ten sięgał nawet 50 proc. W okresie tym Polacy chętniej sięgali po mocne alkohole, zwłaszcza po marki premium. Szczególną popularnością cieszyły się wysokiej jakości wódki czyste oraz whisky.

Polacy są też coraz bardziej skłonni do eksperymentów - chętnie sięgają po innowacyjne produkty, np. popularną w tegorocznym karnawale wódkę gazowaną.

Dla większości Polaków alkohol był wciąż nieodłącznym elementem karnawałowej imprezy, zarówno w klubie, jak i na domówce. W okresie tym sprzedaż wódek wyraźnie wzrosła.

Na karnawałowe spotkania towarzyskie Polacy wybierali przede wszystkim mocne, wysokoprocentowe trunki. Służyła temu atmosfera powszechnie panującej fiesty.

Szczególną popularnością cieszą się wódki, zarówno czyste, jak i smakowe. Według Centrum Monitorowania Rynku generują one blisko 30 proc. obrotu spośród wszystkich alkoholi w sklepach małoformatowych. Polacy lubią też być jednak zaskakiwani.

Reklama

- W tym roku ciekawostką jest pojawienie się wódki gazowanej. Bardzo dużo osób sięgało po ten produkt z ciekawości, bo nie znało go wcześniej. Okazało się, że ta innowacyjna wódka znalazła sporo fanów, którzy ten alkohol polubili i często wracali do baru po ten produkt - mówi agencji informacyjnej Newseria Andrzej Płochocki, barman.

Polacy coraz chętniej sięgają także po whisky, która generuje ok. 3 proc obrotu. W karnawale Polacy chętnie pili whisky w postaci koktajlu - często wybierane były drinki typu sour - na bazie bourbona i na przykład soku pomarańczowego.

Zdaniem ekspertów Polacy coraz bardziej świadomie wybierają alkohol i chętniej sięgają po produkty wysokiej jakości.

- Nie szukamy już tylko zwykłej wódki, ale czegoś więcej. Alkohol ma nieść ze sobą pewien przekaz, jakąś historię. Bardzo dobrym przykładem jest pojawienie się na rynku bardzo fajnego produktu - wódki, która została stworzona na cześć zdobycia bieguna południowego - mówi Andrzej Płochocki.

Polacy są też coraz bardziej skłonni do eksperymentów. Chętnie sięgają po nowe produkty, także te z wyższej półki cenowej, oraz nowatorskie połączenia smakowe. Wybór alkoholu uzależniony jest nie tylko od indywidualnych preferencji, lecz także od płci. Mężczyźni częściej decydują się na mocniejsze trunki, kobiety zazwyczaj preferują alkohole o mniejszej zawartości procentów i delikatniejszym smaku.

- Kobiety również bardzo często sięgają po drinki sour, które są słodko-kwaśne, orzeźwiające. To koktajl trafiający w gusta zarówno mężczyzn, jak i kobiet - mówi Andrzej Płochocki.

Źródło informacji

Newseria Biznes
Dowiedz się więcej na temat: alkohol | sprzedaż alkoholu | wódka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »