Reklama

W kwietniu nastroje konsumentów w górę

Po silnych marcowych spadkach, w kwietniu nastroje konsumentów poprawiły się, indeks nastrojów konsumenckich wzrósł, a jego wartość wyniosła minus 25,9 pkt - podał w środę Pentor.

Z badań wynika, że nadal większość ankietowanych (60 proc.), chociaż także mniej niż przed miesiącem (o 4 punkty proc.) uważa, że złoty traci na wartości. O tym, że zyskuje przeświadczonych jest 13 proc. (o 3 punkty proc. więcej niż w marcu). Spada odsetek respondentów deklarujących, że z bieżących dochodów mogą nieco zaoszczędzić (obecnie 7 proc. wobec 10 proc. przed rokiem).

- Inflacja i jej skutek w postaci realnego spadku wartości złotego pozostaje najważniejszym czynnikiem generującym niekorzystny klimat wśród polskich konsumentów. Na poziom optymizmu konsumentów aktualnie nie wpływają w znaczący sposób obawy o utratę miejsca pracy. Zarówno przewidywany poziom bezrobocia w Polsce, jak i osobista niepewność zatrudnienia kształtują się od dłuższego czasu na tym samym poziomie.

Reklama

Zdaje się słabnąć natomiast efekt tragicznego trzęsienia ziemi w Japonii, a zwłaszcza lęku atomowego, związanego z uszkodzeniem reaktorów w elektrowni Fukushima - napisano w komentarzu do badania.

Badanie zrealizowane zostało w dniach 4-9 kwietnia 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.

            wartość IV       zmiana mdm
.                
PESK   -   -31,9 pkt          +3,0 pkt 
.
OGD    -   -19,9 pkt          +2,0 pkt
.
PENKON -   -25,9 pkt          +2,5 pkt 
.
PESK - wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju.
.
OGD  - wskaźnik kondycji finansowej gospodarstw domowych .
PENKON - wskaźnik klimatu konsumenckiego. 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »