W maju ruszy nocny pociąg przez Europę. Ale do Polski nie dojedzie

Pociągiem z Berlina do Brukseli w jedną noc - w taką podróż będzie można wybrać się już w maju tego roku nowym pociągiem "The Good Night Train" od spółki European Sleeper. Trasa obejmie takie miasta, jak Amsterdam czy Haga. Plany zakładają wydłużenie połączenia do Drezna, Pragi, a w przyszłości do krajów na południu Europy. Do Polski pociąg nie dojedzie, a przynajmniej w najbliższej przyszłości ze względu na ograniczoną dostępność nocnych wagonów.

  • 25 maja tego roku z Berlina do Brukseli wyruszy nocny pociąg "The Good Night Train".
  • W ciągu kilku czy kilkunastu godzin pasażerowie będą mogli przemieścić się między europejskimi krajami.
  • Przewoźnik nie ma na razie planów rozszerzenia siatki połączeń do Polski ze względu na brakującą liczbę wagonów sypialnych. 

W maju tego roku ruszy transeuropejski pociąg nocny - "The Good Night Train" od spółki European Sleeper. Ideą, która przyświeca jego pomysłodawcom - założycielom spółki European Sleeper - jest umożliwienie pasażerom podróży między krajami w ciągu nocy. Chętni będą mogli rozpocząć podróż wieczorem, aby następnego dnia znaleźć się za granicą po kilku godzinach snu. 

Reklama

Z Berlina do Brukseli w jedną noc

Początkowo pociąg będzie kursował między Berlinem a Brukselą. Pierwsza podróż rozpocznie się 25 maja o godzinie 22:56, zaś do Belgii dojedzie następnego dnia o 9.27. Po drodze będzie można wysiąść m.in. w Amsterdamie, Hadze, Rotterdamie czy Antwerpii. Pasażerowie będą mogli liczyć na trzy przejazdy w tygodniu w obu kierunkach. 

Pociąg może stać się alternatywą dla coraz droższych podróży samolotowych. Ceny biletów będą wynosić od 49 euro za miejsce siedzące w 6-osobowym przedziale, przez 79 euro za kuszetkę dla 6 osób, po 109 euro za miejsce w wagonie sypialnym. Wyższe ceny będą obowiązywać dla każdego z rodzajów miejsc w przypadku mniejszych przedziałów. Podobnie jak w innych pociągach będzie można podróżować z rowerem (koszt transportu wyniesie 24 euro) lub zwierzęciem, o ile pasażer zakupi bilet na przejazd w jednoosobowym przedziale. Sprzedaż biletów ruszy 20 lutego poprzez stronę internetową. 

Nocny pociąg ominie Polskę

W grudniu 2023 roku spółka planuje rozszerzyć trasę do Drezna i Pragi. Na tym etapie nie ma jednak mowy o wydłużeniu nitki do Polski, co było pierwotnie rozważane.

Chris Engelsman, współzałożyciel European Sleeper w komentarzu dla Interii Biznes podkreślił, że zarówno rozszerzenie usługi na Polskę, jak i cały projekt uległy opóźnieniu. 

"Obecnie koncentrujemy się na przedłużeniu pociągu do Pragi od 2024 r. i zwiększeniu częstotliwości przejazdów do każdego dnia. Głównym ograniczeniem jest liczba dostępnych nocnych wagonów. Obawiam się, że może to wpłynąć również na plany utworzenia połączenia do Warszawy lub innych miast w Polsce. Dostępność własnego taboru pociągów nocnych rozwiązałaby oczywiście kłopoty z ograniczoną dostępnością wynajmowanych wagonów" - wyjaśnia Engelsman, dodając, że wówczas spółka rozważyłaby trasę do stolicy Polski, jednak w pierwszej kolejności do Barcelony ze względu na "duże zainteresowanie".

Jak informuje przewoźnik, w przyszłości nocny pociąg może pojechać również do Mediolanu lub krajów skandynawskich.

European Sleeper jest wynikiem połączenia sił holenderskiego start-upu o tej samej nazwie i belgijskiego Moonlight Express. W maju 2021 roku założycielom w ciągu 15 minut udało zebrać się kapitał początkowy w wysokości pół miliona euro dzięki sprzedaży akcji ponad 350 inwestorom. W roku ubiegłym spółka pozyskała kolejne 2 miliony euro na rozwój działalności.

Paulina Błaziak

Zobacz również:

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kolej | pociągi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »