Reklama

W Polsce nie korzysta z internetu 10 mln osób w wieku powyżej 50 lat

Spośród 13 mln osób w wieku powyżej 50 lat 77 proc., czyli 10 mln, nie korzysta z internetu - poinformował Krzysztof Głomb ze stowarzyszenia "Miasta w internecie". Zwiększeniu liczby osób korzystających z sieci służyć ma akcja "Polska Cyfrowa Równych Szans".

Akcja finansowana jest przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, a prowadzona przez stowarzyszenie "Miasta w internecie". Rozpoczęto ją pod koniec 2011 r., a finał zaplanowano na koniec czerwca 2014 r.

Reklama

W początkowym etapie celem organizatorów jest pozyskanie grupy 2600 "latarników", którzy po ukończeniu specjalnych szkoleń trenerskich będą w swoich społecznościach lokalnych zachęcać do korzystania z internetu i pokazywać korzyści, jakie w życiu codziennym może przynieść używanie łączności internetowej.

- Dzisiaj nie ma już odbiorców informacji, ale jej użytkownicy. Internet nas nie oświeca, tylko staje się przestrzenią, z której korzystamy, bo jest użyteczna - powiedział Zbigniew Krzysztyniak, wiceprezes Polskiej Agencji Prasowej, która objęła akcję patronatem medialnym.

- Obecnie mamy już 1505 wolontariuszy, najwięcej w województwach lubelskim i mazowieckim. Przed nimi ogromne zadanie, bo z prognoz naukowców wynika, że za pięć lat wykonywanie ok. 90 proc. zawodów wymagać będzie podstawowej znajomości komputera - poinformował Krzysztof Głomb, prezes stowarzyszenia, podczas czwartkowej konferencji prasowej.

Wyjaśnił, że program "Polska Cyfrowa Równych szans" nie jest związany z nauczaniem informatyki, lecz z zachęcaniem do zrobienia pierwszego kroku w sieci, oswajaniem z nowoczesną techniką.

- Korzyści z uaktywnienia tej grupy w internecie szacujemy na kilka miliardów złotych, ale dokładne szacunki przedstawimy za kilka tygodni, gdy firma PWC zakończy badania w tym zakresie - powiedział Głomb. Dodał, że np. na polskiej wsi bardzo mało korzysta się z handlu internetowego, nawet jeśli dostęp do internetu tam jest. Powodem są, jego zdaniem, obawy przed korzystaniem z tego kanału dystrybucji, wynikające z braku wiedzy.

Biznes INTERIA.PL jest już na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

Każdy "latarnik" przechodzi specjalne szkolenie interpersonalne, aby wzmocnić zdolności przekonywania. Od organizatorów dostaje legitymację dla ułatwienia kontaktów z lokalną administracją oraz drobne upominki do rozlosowania wśród uczestników szkoleń. W niektórych powiatach samorządowcy zdecydowali się zwracać kilkaset złotych za koszty dojazdów. Prezes Głomb liczy, że na wsparcie akcji zdecydują się też operatorzy telekomunikacyjni, oferujący mobilny dostęp do internetu.

"Mam 68 lat i wiem, że wiek nie ma znaczenia w przypadku pracy z komputerem" - napisał w środę w liście do organizatorów programu były prezydent RP Lech Wałęsa, deklarując swoje poparcie dla inicjatywy. W czwartek do grona ambasadorów programu dołączył znany aktor Andrzej Grabowski. Wcześniej w tym gronie znaleźli się m.in. Danuta Hubner, Jerzy Koźmiński i Włodzimierz Cimoszewicz.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »