Reklama

W Warszawie też projektują Hyperloop. Rewolucja w transporcie?

Warszawscy projektanci tworzą HyperPoland, czyli projekt nowego środka transportu, który - jak sami się chwalą - skróciłby podróż z Gdańska do Krakowa do... 35 minut. Hyperloop polega na umieszczeniu kapsuły z pasażerami w specjalnej tubie, w której porusza się bardzo szybko, bo do minimum ograniczono w niej opór powietrza i tarcie.

- Tak naprawdę to nie jest nic nowego. Po świecie jeżdżą już pociągi z napędem magnetycznym, poradzono sobie też z oporem powietrza - tłumaczy Krzysztof Tabiszewski z firmy start-upowej Carbon Workshop i jeden z pomysłodawców projektu. Razem ze znajomymi z czasów studiów na Politechnice Warszawskiej i we współpracy ze swoim byłym wykładowcą przygotowali wstępny projekt na konkurs zorganizowany przez amerykańską firmę SpaceX, należącą do zafascynowanego nowymi technologiami przedsiębiorcy Elona Muska. - Tak naprawdę emocje budzi to, że chcemy przewozić ludzi z prędkością dźwięku - dodaje.

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2015

SpaceX od kilku lat szuka rozwiązania pozwalającego na szybki transport pasażerów między Los Angeles a San Francisco. Konkurs, to tak naprawdę poszukiwanie nowego środka transportu. HyperPoland przeszedł wstępne sito konkursowe, a do 20 stycznia do centrali ma trafić bardziej uszczegółowiony projekt. 27 stycznia Polacy jadą do Teksasu na spotkanie z innymi wizjonerami z całego świata, a tydzień później dowiedzą się jakie są wyniki tego etapu. Z naszego kraju w konkursie pozostały dwa projekty - warszawski oraz łódzki, który opisywaliśmy kilka dni temu.

- Startujemy w kategorii start-upowej, a nasi koledzy z Łodzi w kategorii studenckiej - tłumaczy Tabiszewski. - O szczegółach różnic między naszymi projektami nie chcę mówić, bo konkurs wciąż trwa. Ale my skupiamy się przede wszystkim na konstrukcji, a oni głównie na ergonomii, wpływie tego pomysłu na miasto i jak zostanie odebrany przez pasażerów. Ale znamy się i kto wie, może zdarzy się w przyszłości pracować nad wspólnym projektem - dodaje.

Łukasz Kuś

Źródło: http://www.transport-publiczny.pl/

Rynek Kolejowy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »