Właściciel Biedronki otwiera dyskonty non-food
Jeronimo Martins Polska wchodzi w kolejny segment rynku. Sieć otwiera dyskonty non-food pod nazwą Towaroteka. Jak dowiedział się portal dlahandlu.pl, takie sklepy funkcjonują w Gdyni i Ostrołęce.
Asortyment Towaroteki stanowią m.in. odzież, zabawki, małe AGD.
7 marca właściciel sieci Biedronka poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zamiarze przejęcia części mienia spółki MarcPol. Przypomnijmy, w 2011 r. Jeronimo Martins zgłosiło podobny wniosek - w wyniku koncentracji JM przejęło 9 sklepów sieci - w Warszawie, Łomiankach i Białymstoku.
Podczas lutowej konferencji prasowej Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka, powiedział, że w tym roku Biedronka otworzy 300 nowych sklepów. Dyrektor sieci uważa, że w dużych aglomeracjach, m.in. w Warszawie, wciąż jest miejsce dla kolejnych sklepów Biedronka. Spółka nie przewiduje natomiast większych akwizycji.
- Jako duży podmiot mielibyśmy problem z uzyskaniem zgody UOKiK-u. Jesteśmy natomiast gotowi przejmować mniejsze sieci w dużych miastach, co nie zaburzyłoby sytuacji na ogólnopolskim rynku - podkreślił wtedy Suchański.
Na koniec 2013 r. sieć Biedronka składała się z 2393 sklepów o łącznej powierzchni 1,5 mln mkw.
Sieć MarcPol jest obecna w 32 miastach Polski i posiada 65 sklepów.
Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl