Reklama

#WspieramyPolskę: Orlen stawia na patriotyzm gospodarczy

Kampania przygotowana przez koncern paliwowy ma wzmocnić postawy i zachęcić Polaków do świadomego wybierania produktów rodzimych firm. - Wspieramy Polskę, wspieramy polskich producentów, a tym samym wspieramy się nawzajem - mówi prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Jak podkreśla: - Na naszych stacjach, których posiadamy 1800, mamy już 85 proc. produktów produkowanych w Polsce, od polskich producentów.

- Za nami kilka ciężkich tygodni związanych z epidemią, ograniczeniami stąd wynikającymi, również tymi ograniczeniami, które wywarły potężny wpływ na gospodarkę. To był również czas, kiedy wszyscy zrozumieliśmy jak ważny jest gospodarczy patriotyzm, jak ważne są nasze polskie firmy. Te wielkie, tutaj szczególnie spółki Skarbu Państwa, ale zrozumieliśmy też jak ważne są te małe i średnie firmy, jak ważny jest polski kapitał, jak złudne były twierdzenia, że kapitał nie ma narodowości. Ważne jest, aby jak najwięcej firm funkcjonowało, ale ważne żeby jak najwięcej tych firm było z Polski, z polskim kapitałem, których serce bije tutaj, które wiedzą, że ich klientami są Polacy i dla Polaków chcą pracować, produkować, chcą tutaj tworzyć miejsca pracy i odprowadzać podatki - mówi Jacek Sasin, wicepremier i minister aktywów państwowych.

Reklama

Jak podkreśla, ostatnie tygodnie uświadomiły wszystkim, jak ważna jest współpraca polskich firm, tych wielkich z tymi mniejszymi i średnimi. - To jest mechanizm, który kierowane przeze mnie ministerstwo, uważa za jeden z najważniejszych w gospodarce - mówi Sasin. I dodaje, że patriotyzm gospodarczy mogą realizować wszyscy, również obywatele, codziennie kupując polskie produkty.

Wagę patriotyzmu gospodarczego podkreśla także prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. - PKN Orlen, jako silna firma, rozszerzył współpracę biznesową z polskimi producentami właśnie w czasie pandemii. Szeroko wychodzimy z nową kampanią #WspieramyPolskę, ponieważ każdy z nas powinien dołożyć swoją cegiełkę dla wsparcia krajowej gospodarki, tak aby ponownie zdynamizować jej funkcjonowanie. Dla nas takim działaniem jest współpraca z polskimi producentami. W tym celu wykorzystujemy całą naszą sieć detaliczną, nie tylko w Polsce, ale też za granicą - wyjaśnia Obajtek. Aktualnie koncern paliwowy współpracuje z ponad 170 polskimi firmami, a ich produkty stanowią 85 proc. asortymentu pozapaliwowego na stacjach ORLEN w Polsce.

Jednym z przedsiębiorstw współpracujących z Orlenem jest firma Bracia Sadownicy. Relacje biznesowe z koncernem zaowocowały zwiększeniem obrotów producenta soków o 5 proc. Zwiększyła się także dostępność produktów, a marka zyskała na rozpoznawalności. - Zamrożenie gospodarki oraz powolny powrót do nowej normalności odbijają silne piętno na kondycji finansowej młodych, lokalnych firm, a co za tym idzie na stabilności stworzonych przez nie miejsc pracy. Dlatego tak ważne jest realne wsparcie oferowane przez polskie firmy, takie jak PKN Orlen - mówi Adam Jędrzejewski, właściciel Braci Sadowników.

Inna firma współpracująca z Orlenem to Secpol, producent Sękacza Królewskiego. - Rozpoczęliśmy współpracę z PKN Orlen w 2014 roku, po serii testów innowacyjnej formy marki Sękacz Królewski. Od tego czasu rosną nasze obroty i zyskujemy kolejnych wiernych konsumentów. Wprowadzenie Sękacza Królewskiego na półki stacji Orlen dało nam ogólnokrajową rozpoznawalność, prestiż oraz zwiększyło możliwości rozwoju - mówi Adrian Lach, dyrektor handlowy Secpol. Nawiązanie przez firmę współpracy z koncernem paliwowym umożliwiło zwiększenie wartości nowych zamówień i produkcji o ponad 15 proc. Przełożyło się to na zatrudnienie 10 nowych pracowników. 

Wzrost zamówień dzięki współpracy z Orlenem odnotowała również firma Nowel, producent pieczywa, w tym bułek do hot-dogów sprzedawanych na stacjach Orlen. - Jesteśmy rodzinną piekarnią, która funkcjonuje na rynku już niemal od stu lat i we współpracy z kontrahentami cenimy wartości, które sami wyznajemy - poszanowanie tradycji, przestrzeganie jakości i stawianie na lokalne produkty. Nasze produkty eksportujemy również za granicę, ponieważ polskie pieczywo doceniają także konsumenci z innych krajów. Dla nas kluczowy jest jednak rodzimy rynek. Dzięki współpracy z PKN Orlen dostarczamy setkom tysięcy Polaków pieczywo najwyższej jakości, które codziennie produkujemy w naszym zakładzie w Legionowie - mówi Michał Zajezierski, wiceprezes firmy Nowel. Od 1 stycznia do końca maja tego roku firma odnotowała wzrost zamówień o 60 proc. w stosunku do ubiegłego roku.

Relacje biznesowe z koncernem paliwowym pozwoliły przetrwać pandemię firmie Brubeck, krajowemu producentowi odzieży i bielizny sportowej oraz masek ochronnych, dostępnych na stacjach Orlenu. - Współpraca z PKN Orlen w trudnym czasie pandemii pozwoliła nam uratować ponad 400 miejsc pracy, zarówno w naszym zakładzie, jak i w kilkunastu kooperujących z nami szwalniach w regionie - wskazuje Dominik Kosuń, dyrektor zarządzający marki Brubeck.

Kampanię #WspieramyPolskę będzie można zobaczyć w telewizji i w Internecie od 22 czerwca. W tym tygodniu w Polskę wyruszy także 21-metrowa ciężarówka, promująca polskie produkty i polskich producentów.

d.p.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »