Wydawca GTA zwalnia, porzuci niektóre projekty. Pracę straci 579 specjalistów

Wydawca "Grand Theft Auto", firma Take-Two - wbrew wcześniejszym zapewnieniom - ogłosiło zamiar zwolnienia 5 proc. pracowników. Oznacza to, że pracę może stracić około 579 osób. Na tym jednak nie koniec. Konsekwencją redukcji zatrudnienia będzie porzucenie kilku projektów, nad którymi do tej pory pracował wydawca GTA 6. To kolejne doniesienia o zwolnieniach dochodzące z branży gier komputerowych.

Firma Take-Two liczy na to, że redukcja zatrudnienia pozwoli przynieść oszczędności w wysokości ponad 165 mln dol.  

Wydawca GTA 6 zwolni około 579 pracowników

W marcu 2023 roku studio Take-Two zatrudniało 11 580 pełnoetatowych pracowników. Redukcja zatrudnia o 5 proc. spowoduje konieczność pożegnania się z pracą około 579 osób. 

Jedną z głównych przyczyn zwolnień grupowych jest koniec boomu na gry video z czasów pandemii. Coraz bardziej niepewne są wydatki konsumentów na nowe gry, a gracze spędzają mniej czasu na tego typu rozrywce. Według raportu firmy badawczej Newzoo - na który powołuje się Reuters - wzrost przychodów z gier na komputery PC i konsole do 2026 r. utrzyma się poniżej poziomu sprzed pandemii

Reklama

Take-Two "anuluje" kilka gier

Na zwolnieniach się jednak nie skończy. Przedsiębiorstwo zapowiedziało anulowanie prac nad kilkoma grami. Firma nie chce jednak ujawnić, które projekty zostaną porzucone. Take-Two ma skupić się teraz na tworzeniu kolejnej części bestsellerowej serii "Grand Theft Auto", jednak premiera może się opóźnić, a gra, zamiast w 2025 r., na sklepowych półkach najpewniej pojawi się dopiero rok później.

Zwolnienia i zawieszenie prac nad kilkoma grami ma dać firmie duże oszczędności. Oprócz 165 mln dol. cały plan zaciskania pasa przez giganta - łącznie z rezygnacją z kilku projektów - ma przynieść oszczędności blisko 200 mln dol. 

Do tego należy doliczyć oszczędności związane z redukcją powierzchni biurowej, którą też zapowiedziało studio. 

Branża gier komputerowych zwalnia

Zwolnienia w Take-Two nie są pierwszymi w ostatnim czasie w branży gier komputerowych. W styczniu o zwolnieniu 11 proc. personelu poinformował Riot Games. To twórca hitowych gier wideo, takich jak "League of Legends" i "Valorant". 

Plany cięcia zatrudnienia w lutym ujawnił także Sony. Spółka zajmująca się m.in. produkcją konsol PlayStation zapowiedziała redukcję zatrudnienia o ok. 8 proc., co przełoży się na zwolnienia do 900 pracowników.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zwolnienia grupowe | gry komputerowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »