Zakupy dostarczone z powietrza. Udane lądowanie drona na plaży
W miniony weekend dron zaopatrzony w batoniki, soki i świeże owoce wylądował na nadwiślańskiej plaży w Warszawie. Wcześniej wystartował z magazynów na warszawskim Powiślu, a cała akcja - choć jak najbardziej rzeczywista - była zaplanowanym testem Żabki we współpracy ze znanym influenserem, który złożył zamówienie w aplikacji Żabka Jush. Krótko mówiąc - w ostatni weekend Żabka Jush przetestowała dostawę dronem - informują wiadomoscihandlowe.pl.
- W Grupie Żabka chętnie wspieramy inicjatywy, które opierają się na wykorzystywaniu innowacyjnych rozwiązań - komentuje cytowany przez "WH" Karol Gajewicz, head of venture studio w Żabka Future. - Jednym z takich projektów są dostawy dronem, które jeszcze kilka lat temu były zaledwie kiełkującą ideą w głowach specjalistów od logistyki. Dzięki rozwojowi technologii możemy dzisiaj przeprowadzać akcje związane z innowacyjną dostawą, co jest nie tylko świetną promocją Żabki Jush, ale kładzie również podwaliny pod nowy kierunek rozwoju q-commerce w Polsce - dodaje.
Jak podkreślają przedstawiciele Żabka Jush, po raz pierwszy w Polsce usługa q-commerce wykorzystała drona do realizacji zamówienia.
"Akcja przeprowadzona przez Żabkę Jush ma między innymi na celu promocję usługi wśród osób szukających nowych rozwiązań, które ułatwiają codzienne życie. Cała operacja była wspierana w mediach społecznościowych przez influencera Mikołaja Roznerskiego. To właśnie on dokonał premierowego zamówienia dronem" - informują wiadomoscihandlowe.pl
Akcja jest wynikiem współpracy Lite e-Commerce, start-upu odpowiedzialnego za Żabkę Jush, z Faradą. Produkująca drony firma jest finalistą Żabka Future Lab.
- Dostarczenie zakupów przez drony to rewolucyjny pomysł, który może posłużyć do ulepszenia procesu ostatniej mili. Nasza akcja to nie tylko promocja Żabki Jush, ale również testowanie przez nas nowych rozwiązań. Rozwój technologii oraz coraz większe możliwości współczesnych dronów mogą spowodować, że już niedługo takie dostawy będą coraz częściej spotykane - mówi Kamil Bąkowski, marketing & ecommerce director w Lite e-Commerce, cytowany przez "WH".
Od początku maja 2023 r. użytkownicy aplikacji Żabka Jush ponownie mogą korzystać z tradycyjnych dowozów w plener. Jak informuje operator, funkcjonalność do niedawna dostępna wyłącznie w Warszawie weszła do pozostałych miast będących w zasięgu aplikacji - Gdańska, Sopotu, Krakowa, Katowic, Poznania i Piaseczna.