Reklama

Zgoda UOKiK na przejęcie AVANS

Należąca do braci Arkadiusza i Sławomira Tomalów spółka OpenMedia uzyskała zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie ponad 100 elektromarketów sieci AVANS i ponad 200 umów franczyzowych.

Tym samym zakończona została jedna z największych transakcji na rynku Multimedia/RTV/AGD w Polsce. Rodzina Tomalów będzie teraz zarządzać dwiema markami - Avans i Media Expert, to jest ponad 200 sklepami własnymi i ponad 200 franczyzowymi. Dzięki wzrostowi organicznemu i kolejnym akwizycjom zamierzają zostać liderem rynku w ciągu trzech lat.

Zgoda wydana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów była warunkiem akwizycji sieci AVANS przez OpenMedia Sp. z o.o. Priorytetem spółki po pełnym przejęciu jest dynamiczny rozwój sieci sprzedaży, czego dowodem jest fakt, że jeszcze w tym roku pod marką AVANS otwartych zostanie kilkanaście nowych elektromarketów. Plany biznesowe zakładają, iż na koniec roku 2013, łączny obrót elektromarketów skupionych w rękach braci Tomalów znacząco przekroczy 2,4 mld zł.

Reklama

- Widzimy olbrzymi potencjał rozwojowy marki AVANS i zakładamy dynamiczny przyrost liczby placówek na terenie całego kraju. Stawiamy na obiekty wolnostojące, retail parki i galerie handlowe. Nie może tu być mowy o przypadkowości. Będą to najlepsze lokalizacje w danym mieście. W latach świetności sieć AVANS liczyła kilkaset sklepów w całej Polsce. Naszym głównym celem jest odbudowanie tej silnej pozycji, a punktem wyjścia będzie objęta przez nas sieć ponad trzystu sklepów, zarówno własnych, jak i franczyzowych - mówi Arkadiusz Tomala, Prezes Zarządu OpenMedia.

Nowi właściciele sieci AVANS zapowiadają wdrożenie zupełnie nowej strategii marketingowej, intensywnej kampanii reklamowej w prasie, telewizji i Internecie oraz wprowadzenie nowoczesnych form ekspozycji towarów. Posiadając sprawdzone, gotowe formaty, dopasowane do różnych przedziałów metrażowych, do nawet 2 tys. m.kw., sieć AVANS jest optymalnym najemcą i będzie na nowo przyciągała rzesze klientów do galerii i centrów handlowych.

SPROSTOWANIE W artykule zatytułowanym "Zgoda UOKiK na przejęcie AVANS" zamieszczonym w dniu 17.10.2012 r. na portalu internetowym www.interia.pl w serwisie INTERIA.PL BIZNES pod adresem http://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/zgoda-uokik-na-przejecie-avans,1853701) zostały zamieszczone nieprawdziwe i nierzetelne informacje, wymagające sprostowania. W artykule wskazano, iż: "Zgoda wydana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów była warunkiem akwizycji sieci AVANS przez OpenMedia Sp. z o.o.". Informacja powyższa jest nieścisła, gdyż zgoda UOKiK, zawarta w decyzji Prezesa UOKiK nr DKK2-421/27/12/ML z dnia 09.10.2012 dotyczy przejęcia przez spółkę OpenMedia Sp. z o.o. kontroli nad dwoma konkretnymi spółkami, tj. Avans Sp. z o.o. z siedzibą w Modłej Kolonii (Stare Miasto) oraz nad Avans Ecommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Modłej Kolonii (Stare Miasto), a nie sieci AVANS, jak wskazano w artykule. Artykuł zawiera informację, iż: "Rodzina Tomalów będzie teraz zarządzać dwiema markami - Avans i Media Expert, to jest ponad 200 sklepami własnymi i ponad 200 franczyzowymi." Informacja powyższa jest nieścisła, a częściowo również nieprawdziwa, gdyż spółka OpenMedia Sp. z o.o., będąca uczestnikiem koncentracji, na którą UOKiK wyraził zgodę, nie jest udziałowcem spółki MediaExpert Sp. z o.o. Mniejszościowym wspólnikiem spółki MediaExpert Sp. z o.o. jest spółka Domex Sp. z o.o. z siedzibą w Sandomierzu, powiązana ze spółką OpenMedia Sp. z o.o. Nieścisłą i częściowo nieprawdziwą jest również informacja, iż spółka OpenMedia Sp. z o.o. zarządza marką MediaExpert. Spółka OpenMedia Sp. z o.o. nie zarządza bowiem marką MediaExpert. W rzeczywistości to spółka Domex Sp. z o.o. zarządza jedynie częścią sklepów sieci MediaExpert. Powyższe informacje znajdują potwierdzenie w publicznie dostępnych dokumentach, w tym w szczególności wynikają m.in. z komunikatu prasowego UOKiK zamieszczonego na stronie internetowej UOKiK z dnia 18.10.2012 r. (http://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=10055). Zamieszczone w artykule informacje są zatem nierzetelne, nieścisłe, a częściowo również nieprawdziwe, wobec czego mogą wprowadzać w błąd odbiorców opublikowanego artykułu, w szczegóności a aspekcie przebiegu koncentracji z udziałem OpenMedia, decyzji UOKiK oraz ich skutków dla sytuacji na rynku RTV AGD. Powyższe uzasadnia wniosek, że artykuł został przygotowany bez należytej weryfikacji zawartych w nim informacji, pomimo, iż taka weryfikacja powinna nastąpić, w tym w szczególności w oparciu o dokumenty zawarte w publicznie dostępnym, w tym za pośrednictwem sieci internetowej, rejestrze przedsiębiorców KRS, jak również poprzez potwierdzenie zawartych w artykule informacji w UOKiK. Witold Jurczyk - prokurent AVANS Południe Sp. z o.o.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »