Złodzieje podszywają się pod PGE. Wraca metoda oszustwa na „wyłączenie prądu”
Uwaga na fałszywe SMS-y od dostawcy energii elektrycznej. Aktywność przestępców wyłudzających pieniądze pod pretekstem braku płatności za prąd ponownie rośnie. Pod żadnym pozorem nie należy klikać w załączony w wiadomości link.
Zamieszczamy jeden z SMS-ów, który rozsyłają złodzieje jako przestroga i ostrzeżenie, by nie klikać w zawarty w niej odnośnik.
Kliknięcie w link przekierowuje do fałszywej strony, na której rzekomo możemy szybko uregulować zaległość. Jeśli podamy na niej dane do logowania do bankowości internetowej, przechwycą je złodzieje. Możemy stracić wszystkie oszczędności, mało tego przejęte dane złodzieje mogą wykorzystać m.in. do zaciągnięcia na nas kredytu lub pożyczki.
Zachowajmy szczególną ostrożność przy tego typu wiadomościach. Złodzieje podszywają się pod markę PGE nie pierwszy raz - ich aktywność w ostatnim czasie ponownie rośnie.
"Fałszywe SMS-y kierowane są w ostatnich dniach zarówno do Klientów, jak i do osób niebędących Klientami PGE. Informują o planowanym wyłączeniu energii w przypadku nieuregulowania rzekomych należności. Fałszywe powiadomienia SMS zawierają także komunikat o możliwości opłacenia należności bezpośrednio poprzez link, szybki przelew lub BLIK" - ostrzegał pod koniec lutego PGE Obrót.
PGE Obrót przypomina, aby zawsze sprawdzać informacje otrzymywane drogą pocztową i elektroniczną. Spółka podkreśla, że w korespondencji przypominającej o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr Klienta, nr faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty.
Nie ma w niej natomiast linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych.