Zmasowany atak na klientów polskiego banku. Wydano komunikat

CERT Orange Polska ostrzega osoby mające konta w banku Santander, by uważały na fałszywe SMS-y. Przestępcy podszywający się pod bank rozsyłają wiadomości o rzekomej blokadzie konta.

CERT Orange Polska ostrzega przed nowym typem oszustwa. Tym razem przestępcy podszywają się pod bank Santander.

Oszuści podszywają się pod Santandera. Rozsyłają fałszywe SMS-y

Rozsyłają SMS-y, w których informują, że jeśli adresat nie kliknie w dołączony link i nie wykona odpowiednich działań, to jego konto zostanie zablokowane. 

CERT zamieścił kilka przykładowych fałszywych wiadomości. Oto one:

[SANTANDER S.A] Twojé Santander Mobile Bankowosci musi zostac ponownie żákttuáIizówanńé dnia (*05-12-2024*)Ukoncz weryfikacje aby uniknac zablokowania konta. Link z instrukcja weryfikacji: hxxps://santander.984990[.]com

Reklama

[SANTANDER S.A] Twojé Santander Mobile Bankowos musi zostac ponowne zaktuaIizowanne dnia 04-12-2024 Ukoncz weryfikacje aby unknac zablokowania konta. Link z instrukcja weryfikacji: hxxps://sanklawsko42243[.]com

[SANTANDER S.A] Twojé Santander Mobile Bankowos musi zostac ponowne zaktuaIizowanne dnia 04-12-2024 Ukoncz weryfikacje aby unknac zablokowania konta. Link z instrukcja weryfikacji: hxxps://sanklawsko42243[.]com

Wzmożona aktywność oszustów przed Bożym Narodzeniem

Jak zauważa CERT, SMS-y zawierają liczne błędy ortograficzne. To wskazuje, że mamy do czynienia z oszustwem. Jednak nawet w przypadku wiadomości napisanej poprawną polszczyzną, nie należy klikać w żadne linki. 

Jeśli niepokoimy się o swoje środki, najlepiej jest skontaktować się z bankiem, dzwoniąc na infolinię. Jak podaje CERT Orange Polska - grudzień to okres wzmożonej aktywności przestępców. 

Oszuści wiedzą, że przed Bożym Narodzeniem jesteśmy zabiegani, załatwiamy mnóstwo spraw i często tracimy czujność. "Coraz szybciej zbliża się czas, w którym będziemy wyjątkowo zaganiani. Co więcej - jest to czas, w którym wielu z nas wydaje najwięcej pieniędzy w całym roku. Dlatego informacje o problemach z kontem bankowym, czy aplikacją, mogą spowodować, że będziemy chcieli jak najszybciej kliknąć, co trzeba, bo przecież czekają nas kolejne zakupy i nie mamy czasu się zastanawiać, o co chodzi. Przestępcy o tym wiedzą. Uważajcie na takie wiadomości" - apeluje CERT Orange Polska w swoim komunikacie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: santander | Bank | phishing | oszustwo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »