Zmiany ustaw w trosce o dobro klienta

Sprzedawca musi dołączyć do towaru instrukcje m.in. obsługi w języku polskim - przewiduje przyjęta przez Sejm senacka poprawka do ustawy o warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego.

Sprzedawca musi dołączyć do towaru instrukcje m.in. obsługi w języku polskim - przewiduje przyjęta przez Sejm senacka poprawka do ustawy o warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego.

Tak więc sprzedawane towary będą musiały posiadać

dwie ceny: za jednostkę miary i za oferowaną ilość towaru. Takie rozwiązanie

ma umożliwić porównanie cen towarów i podjęcie właściwej decyzji rynkowej.

Ustawa rozbudowuje również obowiązki sprzedawcy w zakresie tzw. informacji

konsumenckiej. Celem takiego rozwiązania jest stworzenie właściwych warunków

dla podejmowania przez konsumenta najlepszych dla niego decyzji rynkowych.

Zrezygnowano z tradycyjnego pojęcia wady rzeczy oraz niekompletności rzeczy,

wprowadzając pojęcie uniwersalne "niezgodność towaru z umową".

Reklama

Ustawa wprowadza też możliwość wymiany lub naprawy zakupionego towaru,

jeśli kupujący stwierdzi w nim wady. Kupujący będzie musiał jednak zgłosić

usterki w ciągu dwóch miesięcy od daty zakupu. Jeśli roszczenia klienta

nie zostaną zaspokojone, może on żądać obniżenia ceny towaru lub odstąpienie

od umowy.

Obecnie Polacy, przebywający w krajach UE, mogą korzystać z ochrony konsumenckiej,

zgodnej z dyrektywą unijną, podczas gdy na rynku krajowym uprawnienia konsumenta

są mniejsze.

RMF FM
Dowiedz się więcej na temat: dobro
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »