Zmiany ustaw w trosce o dobro klienta
Sprzedawca musi dołączyć do towaru instrukcje m.in. obsługi w języku polskim - przewiduje przyjęta przez Sejm senacka poprawka do ustawy o warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego.
Tak więc sprzedawane towary będą musiały posiadać
dwie ceny: za jednostkę miary i za oferowaną ilość towaru. Takie rozwiązanie
ma umożliwić porównanie cen towarów i podjęcie właściwej decyzji rynkowej.
Ustawa rozbudowuje również obowiązki sprzedawcy w zakresie tzw. informacji
konsumenckiej. Celem takiego rozwiązania jest stworzenie właściwych warunków
dla podejmowania przez konsumenta najlepszych dla niego decyzji rynkowych.
Zrezygnowano z tradycyjnego pojęcia wady rzeczy oraz niekompletności rzeczy,
wprowadzając pojęcie uniwersalne "niezgodność towaru z umową".
Ustawa wprowadza też możliwość wymiany lub naprawy zakupionego towaru,
jeśli kupujący stwierdzi w nim wady. Kupujący będzie musiał jednak zgłosić
usterki w ciągu dwóch miesięcy od daty zakupu. Jeśli roszczenia klienta
nie zostaną zaspokojone, może on żądać obniżenia ceny towaru lub odstąpienie
od umowy.
Obecnie Polacy, przebywający w krajach UE, mogą korzystać z ochrony konsumenckiej,
zgodnej z dyrektywą unijną, podczas gdy na rynku krajowym uprawnienia konsumenta
są mniejsze.