Zmienisz imię na nazwę restauracji i jesz za darmo do końca życia. Zgłosiło się 10 tys. osób
Jedna z największych sieci restauracji na świecie ogłosiła w USA nietypowy konkurs. Osobom gotowym zmienić swoje imię na "Subway", właściciele wręczą bon na darmowe kanapki "do końca życia". Chętnych nie zabrakło, podobnie jak i kruczków prawnych związanych z odbiorem wygranej.
Jak informuje amerykański serwis nbcnews.com, w odpowiedzi na konkurs sieci Subway zgłosiło się ponad 10 tys. chętnych, gotowych zmienić swoje imię na nazwę restauracji. Pula osób mogących ubiegać się o "darmowe kanapki do końca życia" była zawężona tylko do pełnoletnich klientów z USA.
Spośród tej grupy zostanie wylosowana jedna osoba, która będzie musiała dopełnić formalności w urzędzie. Sieć barów z kanapkami gwarantuje pełen zwrot kosztów, jakie zostaną poniesione w związku z koniecznością zmiany dokumentów i podobnych kwestii. Jednak nie dlatego chętni są gotowi zmienić swoje imię.
Zgodnie ze sloganem konkursu, główna nagroda w nim gwarantuje darmowe kanapki w każdej restauracji w Stanach Zjednoczonych "przez całe życie". W praktyce to tylko chwyt marketingowy, ponieważ za zmianę imienia na "Subway" sieć oferuje bon na 50 tys. dol. do wydania w jej lokalach.
Jak wyliczyły amerykańskie media, taka kwota nie starczy na "całe życie", a raczej na dekadę codziennych posiłków w barach szybkiej obsługi. Co ciekawe, to nie pierwszy konkurs z taką nagrodą i taką strategią marketingową.
W ubiegłym roku bowiem sieć wyłoniła laureata, który w zamian za "wiecznie" darmowe kanapki - co w praktyce oznaczała bon na 50 tys. dol. - zgodził się wytatuować na swoim ciele logo Subway. Taka pamiątka mierzyła 30 cm na 30 cm i została uwieczniona na plecach zwycięzcy.
Założona w 1965 roku sieć barów z kanapkami jest jedną z największych na świecie. W ponad 100 krajach działa 37 tys. lokali Subway. Choć od samego początku firma jest w rękach dwóch rodzin, które wspólnymi siłami ją założyły, tak może to w niedalekiej przyszłości ulec zmianie.
W grę wchodzi sprzedaż udziałów przez rodziny DeLuca oraz Buck. Jak wynika z ustaleń Reutersa, kwota transakcji może wynieść 9 mld dol. Byłaby to największa transakcja w historii branży gastronomicznej.
Subway w Polsce działa na zasadzie franczyzy. W naszym kraju są 173 restauracje pod amerykańskim szyldem.