Znaczne pogorszenie nastrojów konsumenckich

W marcu nastroje konsumenckie uległy znacznemu pogorszeniu, a mierzący je Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos zanotował spadek o 10,47 pkt i wynosi obecnie 76,2 pkt. - wynika z sondażu Ipsos. Jest to najbardziej gwałtowne pogorszenie nastrojów konsumenckich od dwóch lat.

W marcu nastroje konsumenckie uległy znacznemu pogorszeniu, a mierzący je Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos zanotował spadek o 10,47 pkt i wynosi obecnie 76,2 pkt. - wynika z sondażu Ipsos. Jest to najbardziej gwałtowne pogorszenie nastrojów konsumenckich od dwóch lat.

"Obecny trend spadkowy optymizmu konsumentów obserwujemy już od czerwca ubiegłego roku. Silne pogorszenie dotyczy obu wskaźników składowych WOK - Klimatu Gospodarczego (-15,5 pkt) oraz Skłonności do zakupów (-7,14 pkt)" - napisano w komentarzu.

"W marcu nastroje konsumentów wystawione zostały na poważną próbę. Niepokoje społeczne w państwach arabskich i trzęsienie ziemi w Japonii mogły być odbierane w kategoriach zagrożeń dla światowej, a zatem i polskiej gospodarki. (...) Także na krajowym podwórku nie brakowało powodów do troski. Rządowy zamiar łatania dziury budżetowej częścią środków dotychczas przekazywanych do OFE może budzić niepokój przyszłych emerytów o swoje emerytury i jednocześnie uświadamia konsumentom jak zły jest rzeczywisty stan finansów państwa" - dodano.

Reklama

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 10 a 16 marca 2011 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1014 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: ipsos | wskaźnik | nastroje | trzęsienie ziemi w Japonii
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »