Zurich usuwa "Z" z mediów społecznościowych
Szwajcarska grupa ubezpieczeniowa Zurich zdecydowała się na usunięcie symbolu „Z” ze swoich mediów społecznościowych. Powód? Ta litera jest używany do oznaczenia pojazdów rosyjskiej armii biorących udział w agresji na Ukrainę oraz do wyrażenia poparcia dla niej.
Firma usunęła logo - białe Z na niebieskim tle - gdyż chce uniknąć sytuacji, w której byłaby zaliczana do tych, które wspierają Rosję w konflikcie w Ukrainą.
- Tymczasowo usuwamy użycie litery "Z" z naszych kanałów społecznościowych, w których pojawia się ona samodzielnie i może być błędnie zinterpretowana - oświadczyła firma, o czym napisał Reuters.
- Monitorujemy sytuację i podejmiemy dalsze działania gdy będzie to konieczne - to z kolei oświadczenie grupy przywołane przez "The Telegraph".
Literą "Z" oznaczane są rosyjskie pojazdy wojskowe biorące udział w wojnie.
Zurich zawiesił działalność operacyjną w Rosji.
W ubiegłym tygodniu sporo kontrowersji wzbudziła nowa kolekcja biżuterii firmy Luis Vuitton, w której pojawił się właśnie symbol "Z". Firma pochwaliła się nią w sieciach społecznościowych i została oskarżona o popieranie wojny wywołanej przez Władimira Putina.
Złote pierścionki, bransoletki i naszyjniki, biżuteria dla pań i panów, a każdą z nich zdobi wkomponowana litera “Z" - symbol kojarzący się z napaścią Rosji na Ukrainę. Twarzami kolekcji są: szwedzka aktorka Alicia Vikander, amerykański raper Kid Cudi i chińska aktorka Gina Jin.
Na stronie internetowej, Louis Vuitton tłumaczy, że "Z" to inicjały domu mody, które "jak życiowy impuls" są prezentowane na bransoletkach w różnych kombinacjach, "jak bicie serca lub powtarzalny rytm". “Kolekcja drobnej biżuterii #LouisVuitton urzeka ikonicznymi inicjałami Maison, pulsując energią" - czytamy w opisuje biżuterii z literą “Z" zamieszczonym na Instagramie.