Zygmunt Solorz-Żak przejmie TV Republika?

Tygodnik "Newsweek" przy okazji artykułu o relacjach między TV Republika i Trwam przytacza interesującą plotkę. Prawicowa telewizja informacyjny-publicystyczna ma borykać się z kłopotami finansowymi, a antidotum na te kłopoty może być wchłonięcie przez Zygmunta Solorza-Żaka.

Zwolennicy i pracownicy nowej stacji zaprzeczają. Wiadomo. Chcą utrzymać wizerunek niezależnej, niezwiązanej z głównym nurtem dziennikarstwa, telewizji. Każda osoba interesująca się tym medium zada sobie proste pytanie. Po co Zygmuntowi Solorzowi-Żakowi TV Republika? Powodów jest co najmniej kilka.

Po pierwsze, Zygmunt Solorz-Żak to doświadczony gracz biznesowy. Dobrze wyczuwa tendencje rynkowe i klimaty polityczne. Ten drugi sprzyja ostatnio PiS-owi. Partii, która może za dwa lata wygrać wybory i wprowadzić swoich ludzi do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji czy Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Reklama

Dzięki pomocy TV Republika, "plusuje" w środowisku prawicowym. W przyszłości może to zaowocować np. dodatkowymi częstotliwościami-multipleksami dla swoich biznesów, bardziej pobłażliwym traktowaniem przez regulatorów rynku.

Po drugie, w grupie biznesowej Polsatu liczy się szerokie portfolio kanałów informacyjnych. Koncern ma poważny Polsat News, biznesową Polsat Biznes i uchodzącą za lewicową Superstację. Kanał prawicowy pasuje tutaj idealnie. To dodatkowi widzowie, dodatkowe pieniądze z reklam.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Polsat News nie wygra na razie z TVN24, ale Polsat News + Polsat Biznes + Superstacja + TV Republika mogą wygrać, jeśli reklamy będą sprzedawane w sposób pakietowy. TV Biznes i Superstacja też startowały jako niezależne podmioty. Mimo ambitnych planów, ich właściciele szybko doszli wniosku, że bez obecności w większej grupie medialnej ciężko przetrwać.

Po trzecie, zasięg TV Republika to dzisiaj właściwie tylko Cyfrowy Polsat. Choć rozmowy cały czas się toczą, to stacji nie włączył żaden duży operator kablowy. Platforma nc+ poinformowała z kolei, że nie zamierza wprowadzać stacji do oferty.

Bez obecności w UPC Polska, Multimedia Polska i Vectrze będzie ciężko o sukces. Szansą dla TV Republika byłaby dystrybucja w pakiecie z kanałami Polsatu. "Newsweek" pisze, że słaba dystrybucja przekłada się na problemy w codziennym funkcjonowaniu stacji, np. brak pieniędzy na taksówki. Od siebie dodam, że coraz częściej widzę "oszczędne" ekipy stacji. "Oszczędne", czyli dwóch-trzech dziennikarzy pracuje z jednym operatorem.

Autor: Daniel Gadomski

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: Zygmunt Solorz-Żak | 'Newsweek'
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »