Reklama

Zysk Cyfrowego Polsatu nieco gorszy

- Grupa Cyfrowego Polsatu miała w II kwartale 2013 r. 80,7 mln zł zysku netto wobec 99,5 mln zł zysku netto w II kwartale 2012 r. Zysk netto okazał się nieco gorszy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 86,7 mln zł zysku netto.

- Grupa Cyfrowego Polsatu miała w II kwartale 2013 r. 80,7 mln zł zysku netto wobec 99,5 mln zł zysku netto w II kwartale 2012 r. Zysk netto okazał się nieco gorszy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 86,7 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy Cyfrowego Polsatu w II kwartale 2013 r. wyniósł 195 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 213 mln zł zysku operacyjnego. Zanotowany zysk okazał się zgodny z oczekiwaniami analityków na poziomie 195,4 mln zł. Zysk EBITDA wyniósł 257,3 mln zł wobec 270 mln zł rok wcześniej. Średnia prognoz analityków mówiła o podobnym zysku EBITDA, na poziomie 257,2 mln zł. Przychody grupy Cyfrowego Polsatu w II kwartale 2013 r. wyniosły 735,9 mln zł wobec 714 mln zł rok wcześniej i wobec prognoz rynkowych na poziomie 732,4 mln zł. Przychody z reklamy i sponsoringu spadły o 4,9 proc., do 226,6 mln zł. "Spadek wynikał przede wszystkim z niższych przychodów z reklam zrealizowanych przez Grupę Telewizji Polsat, wynikających głównie z gorszej koniunktury na rynku reklamy" - napisano w raporcie. Wskaźnik dług netto/EBITDA na koniec II kwartału wyniósł 1,90x, podczas gdy na koniec I kwartału było to 1,93x. W całym I półroczu zysk netto grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł 175,9 mln zł, EBIT 379,6 mln zł, EBITDA 502,6 mln zł, a przychody 1,43 mld zł.

Reklama

SEGMENT USŁUG ŚWIADCZONYCH KLIENTOM INDYWIDUALNYM

W segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym w II kw. 2013 r. Cyfrowy Polsat wypracował 284 mln zł zysku netto, 160 mln zł zysku EBITDA oraz 482 mln zł przychodów. Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu spadła o 0,2 proc. do około 3.545,6 tys. abonentów na koniec II kw. 2013 r. w porównaniu do około 3.553,5 tys. abonentów na koniec II kw. 2012 r. Abonenci pakietu Familijnego stanowili 76,7 proc. i 77,4 proc. całej bazy klientów odpowiednio na 30 czerwca 2013 i 2012 roku. Wskaźnik odpływu abonentów w 12-miesięcznym okresie zakończonym 30 czerwca 2013 r. spadł do 8,8 proc. w porównaniu z 9,2 proc. w 12-miesięcznym okresie zakończonym 30 czerwca 2012 r. Wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Familijnego spadł o 0,4 p.p., a wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Mini spadł o 0,2 p.p. Średni miesięczny przychód na abonenta Cyfrowego Polsatu wzrósł o 3,4 proc. do 40,1 zł w II kwartale 2013 r. z 38,8 zł w II kwartale 2012 r. ARPU Pakietu Familijnego wzrosło o 5,2 proc., do 48,3 zł w II kwartale 2013 r. z 45,9 zł w II kwartale 2012 roku. ARPU Pakietu Mini spadło o 3,0 proc., do 12,8 zł w II kwartale 2013 r. z 13,2 zł w II kwartale 2012 r.

SEGMENT NADAWANIA I PRODUKCJI TELEWIZYJNEJ

W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej Cyfrowy Polsat wypracował 76 mln zł zysku netto, 98 mln zł zysku EBITDA oraz 290 mln zł przychodów. Cyfrowy Polsat podał, że wartość rynku reklamy i sponsoringu w II kwartale spadła o 5,4 proc. i wyniosła 987 mln zł, podczas gdy w II kwartale 2012 wynosiła 1.044 mln zł. "Bazując na tych estymacjach, nasz udział wzrósł z 22,6 proc. w II kwartale 2012 roku do 22,7 proc. w II kwartale 2013 r." - podano w raporcie. Według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w I połowie 2013 roku wyniosły 1,76 mld zł i spadły rok do roku o 6,5 proc. "

Opierając się na tych estymacjach, szacujemy, że nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej w I połowie 2013 r. spadł rok do roku do 23,1 proc. z 23,4 proc. udziału w I połowie 2012 roku." - napisano w raporcie. W raporcie podano również, że w I półroczu 2013 r. liczba realnych użytkowników witryny ipla wyniosła średniomiesięcznie ponad 2,5 miliona. "

Dodatkowo, według naszych szacunków, ipla odnotowała miesięcznie w tym okresie, średnio około 1,3 miliona użytkowników aplikacji na urządzenia mobilne, Smart TV, dekodery i konsole do gier" - poinformowała spółka. W prezentacji wynikowej Cyfrowy Polsat podał, że "dalszy rozwój segmentu online video zależy w dużym stopniu od aktywnych działań państwa polskiego mających na celu ograniczenie kradzieży własności intelektualnej w internecie".

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »