Czy padnie rekord sprzedaży nowych mieszkań?

Czy z wyliczeń deweloperów wynika, że w tym roku pobity zostanie zeszłoroczny rekord sprzedaży mieszkań? O ile lepsze będą wyniki od ubiegłorocznych? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl.

Michał Sapota, prezes zarządu Murapol SA: - Grupa Murapol zakłada sprzedaż 3 tys. mieszkań w bieżącym roku, co oznacza wzrost o 25 proc. w porównaniu do minionego roku, kiedy zakontraktowaliśmy 2,4 tys. lokali mieszkalnych. Prognozowany na ten rok plan sprzedażowy jest rekordowy, nie tylko dla Grupy Murapol, ale również w skali całej branży deweloperskiej w Polsce, ponieważ dotychczas żadna firma nie osiągnęła sprzedaży rocznej na takim poziomie.

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp SA: - Rok 2015 spółka zamknęła wynikiem 2072 sprzedanych lokali, w tym roku również planujemy sprzedaż około 2000 mieszkań, co zapewni nam miejsce wśród największych spółek deweloperskich w Polsce. Osiągnięcie tego wyniku jest możliwe dzięki sukcesywnie powiększanemu bankowi ziemi oraz uzupełnianiu oferty o nowe inwestycje. Tylko w tym roku do sprzedaży wprowadziliśmy około 2500 mieszkań w 11 różnych lokalizacjach. Co istotne, znacznie poszerzyliśmy ofertę na rynku warszawskim i trójmiejskim. Prężnie działamy obecnie w czterech miastach Polski.

Reklama

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord SA:- 2016 rok to dobry dla branży rok, w którym niewątpliwie sprzyjały nam warunki ekonomiczne. Pomimo kilku zmian, które potencjalnie mogą zmienić obraz rynku mieszkaniowego, nadal przeważały pozytywne sygnały płynące m.in. z rynku pracy i rynku finansowego. Polnord dołożył starań, by wykorzystać ten okres jak najlepiej, przeprowadzając jednocześnie konieczne w grupie zmiany. Po trzech kwartałach br. odnotowaliśmy wzrost zysku operacyjnego i netto, a marża brutto ze sprzedaży zwiększyła się do 29 proc. z ok. 20 proc. rok wcześniej. Widzimy dobre tempo sprzedaży, szczególnie biorąc pod uwagę ograniczony rozmiar oferty w trzecim kwartale, który zmotywował nas do koncentracji na rozszerzaniu oferty o nowe inwestycje.

Andrzej Przybek, dyrektor sprzedaży Grupy Kapitałowej Euro Styl: - Wiemy już, że ten rok będzie dla nas rekordowy pod względem sprzedanych mieszkań. Tegoroczny wynik jest o około 15 procent lepszy niż rezultat uzyskany w 2015 roku. Od początku roku sprzedaliśmy 612 mieszkania (według danych z początku grudnia), a w ubiegłym roku nabywców znalazły 534 mieszkania.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest: - Istnieje duża szansa, że w tym roku Home Invest pobije ubiegłoroczny rekord sprzedaży mieszkań. Wynik będzie porównywalny do tego w roku minionym, ale liczymy że uda się nam sprzedać więcej lokali. Do połowy grudnia br. sprzedaliśmy 200 mieszkań, a w 2015 roku do nabywców trafiło 208 lokali.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding SA: - Spółka J.W. Construction zamknęła rok 2015 wynikiem 1569 sprzedanych mieszkań. W tym roku naszym zamierzeniem było utrzymanie sprzedaży na podobnym poziomie i wszystko wskazuje na to, że plan zostanie dotrzymany.

Krzysztof Foder, dyrektor ds. sprzedaży Bouygues Immobilier Polska: - To był absolutnie rekordowy rok. W 2016 roku sprzedaliśmy 1100 mieszkań, czyli o około 30 proc. więcej niż rok wcześniej. To wynik skumulowany dla Warszawy, Wrocławia i Poznania. Warto zauważyć, że był to rekordowy czas również dla całego kraju. Analizując wyniki na największych rynkach - warszawskim, krakowskim, wrocławski, poznańskim, trójmiejskim katowickim, łódzkim - sprzedaż powinna wynieść łącznie przynajmniej 58 tys. lokali. W rekordowym 2006 roku sprzedało się 57,9 tys. mieszkań.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom SA: - Rok 2016 jest dla nas bardzo udany, osiągnęliśmy najlepszy wynik sprzedaży w naszej historii i już w sierpniu pobiliśmy rekord z poprzedniego roku, kiedy sprzedaliśmy 611 mieszkań. W listopadzie przekroczyliśmy też pierwotny cel na ten rok, który zakładał sprzedaż 800 mieszkań i zgodnie z zapowiedziami do końca grudnia planujemy przekroczenie tego poziomu o około 100 mieszkań. Jeśli chodzi o przekazania to podpisaliśmy 490 aktów notarialnych i oczekujemy, że do nabywców trafi w tym roku ponad 800 mieszkań.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska: - Patrząc na nasze wyniki w kontekście całego roku, własny rekord sprzedaży udało nam się pobić już po trzecim kwartale. Aktualnie staramy się jeszcze poprawić ten wynik. Biorąc pod uwagę sprzedaż grudniową, myślę że ostatecznie zatrzymamy się nieco poniżej granicy 500 mieszkań sprzedanych w ciągu dwunastu miesięcy br.

Adrian Potoczek, dyrektor sprzedaży w Wawel Service: - 2015 rok zamknęliśmy sprzedażą 305 mieszkań. W tym roku sprzedamy o 50 proc. mieszkań więcej.

Yael Rothschild, prokurent Mill-Yon Gdańsk: - Uwzględniając szacunkowe dane za grudzień, rok 2016 zakończymy wynikiem ponad 250 sprzedanych mieszkań. To łączne dane dla czterech naszych inwestycji.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic: - Rekord sprzedaży miesięcznej pobiliśmy w tym roku z dwóch inwestycjach - rok 2016 zamkniemy rekordową sprzedażą roczną. Dla naszej inwestycji w Gdańsku będzie to wynik przekraczający dwukrotnie ubiegłoroczny rezultat sprzedaży.

Przemysław Bednarczyk, wiceprezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa:- W warszawskich inwestycjach odnotujemy w tym roku rekordowe wyniki sprzedaży. W ubiegłym roku sprzedaliśmy łącznie 335 mieszkań. W roku bieżącym (według stanu na koniec listopada) w naszych projektach nabywców znalazło 376 mieszkań. Prognozujemy, że w ostatnich dniach roku jeszcze kilkanaście lokali zostanie sprzedanych. Warto pamiętać, że liczba sprzedanych mieszkań bezpośrednio uzależniona jest od dostępnej w danym okresie oferty. Najważniejszym wskaźnikiem, potwierdzającym popularność projektu jest zakończenie sprzedaży mieszkań w momencie oddania inwestycji.

Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl

Dowiedz się więcej na temat: nieruchomości | domy | mieszkanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »