Reklama

Przybywa nam miejsc na zakupy

Pomimo, iż coraz trudniej znaleźć rynki cierpiące na wyraźny głód nowoczesnej powierzchni handlowej, w polskich miastach wciąż powstają kolejne tego typu obiekty. Coraz większego znaczenia nabierają jednak projekty modernizacji zwykle połączonej z rozbudową dotychczasowych obiektów.

Dane zbierane przez Dział Badań i Analiz firmy Emmerson SA wskazują, że uwzględniając planowane otwarcia nowych obiektów na koniec 2012 r. zasoby nowoczesnych powierzchni handlowo-usługowych będą wynosić ok. 10,6 mln m kw. Niemal trzy czwarte tych zasobów stanowią centra handlowe.

W 2012 r. oddano już do użytku nowe obiekty w nie tylko w największych miastach takich jak Wrocław, Lublin i Gdynia, ale również w wielu mniejszych ośrodkach m.in. w Kielcach, Gorzowie Wielkopolskim, czy Kędzierzynie-Koźlu.

W trakcie realizacji lub na zaawansowanym etapie planowania z terminem realizacji do końca 2014 r. znajduje się teraz 1,4 mln m kw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Jeśli projekty zostaną zrealizowane zgodnie z planem to w najbliższych dwóch latach moglibyśmy spodziewać się rocznej podaży na poziomie ponad 600 tys. m kw.

Reklama

Wśród trendów obserwowanych na rynku nieruchomości komercyjnych coraz widoczniejszy jest trend modernizacji i przebudowy centrów handlowych. Tego rodzaju działania zwykle skutkują wzmocnieniem wielkości oferty galerii handlowej. Szacuje się, iż mniej więcej co trzecie z działających centrów handlowych już zostało poddane modernizacji. W kolejny latach działania takie z pewnością obejmą kolejne obiekty, a ich liczba do końca 2014 r. może sięgnąć ok. 100.

Chcesz kupić/sprzedać mieszkanie? Przejrzyj oferty w serwisie Nieruchomości INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »