Branża medyczna to według Polaków najlepsze miejsce pracy

Na szczycie zestawienia najlepiej ocenianych branż (z punktu widzenia pracowników) znalazły się trzy sektory: medyczny, AGD oraz motoryzacyjny. Sektor IT okazał się mniej atrakcyjny niż można było się spodziewać ze względu na rekordowe wynagrodzenia.

Całą listę, zawierającą 23 sektory, zamykają natomiast pracodawcy z trzech branż. To ochrona, sprzedaż hurtowa i sprzątania biur.

Dobra praca? Liczą się zarobki

Wyniki najnowszego badania Randstad Employer Brand Research sugerują, że respondenci częściej niż w zeszłym roku wskazywali na atrakcyjność wynagrodzeń i benefitów oraz rozwój zawodowy jako wyróżniki poszczególnych branży.

W badaniu ankietowani byli pytani o to, czy według nich dana branża jest atrakcyjnym miejscem pracy. Atrakcyjność jest określana na podstawie czynników, które charakteryzują poszczególne firmy z sektora. Najczęściej respondenci pozytywnie oceniali sektory wyróżniające się dobrą kondycją finansową. Również te, zapewniające atrakcyjne wynagrodzenie i benefity, a także możliwości rozwoju zawodowego oferowane przez poszczególne sektory.

Reklama

Branża medyczna kusi kandydatów do pracy

Trzy najlepiej oceniane sektory poza stabilnością finansową wyróżniała też stabilność zatrudnienia i bardzo dobra reputacja firm. Branżę medyczną dodatkowo charakteryzowały możliwości rozwoju zawodowego coraz częściej poszukiwane przez kandydatów.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

- Praca w służbie zdrowia to z perspektywy polskich pracowników miejsce szczególnie atrakcyjne jeśli chodzi o rozwój zawodowy, co może być zaskakujące, bo jeżeli przyglądamy się państwowej służbie zdrowia, to nie kojarzy się z miejscem, gdzie można zarobić duże pieniądze - mówi w rozmowie z MarketNews24 Mateusz Żydek z Randstad Polska. - Ważna okazała się jednak stabilność zatrudnienia i prestiż. Ten prestiż w prywatnej służbie zdrowia może iść w parze z lepszymi warunkami wynagradzania.

Praca. Informatycy dopiero na szóstym miejscu

Zaskakujące jest, że dopiero na szóstym miejscu znalazł się sektor związany z pracą dla informatyków (znacznie dalej, bo na 17 miejscu lokuje się sektor bankowość i ubezpieczenia). Ankietowani doceniali przede wszystkim stabilność zatrudnienia. Wyjątkiem w tej kwestii jest branża telekomunikacyjna i informatyczna, którą cechują możliwości rozwoju zawodowego oraz atrakcyjne wynagrodzenia i benefity. Na dobre zarobki i pozapłacowe dodatki ankietowani zwrócili uwagę również w przypadku branż energetycznej oraz surowców i paliw. Możliwości rozwoju zawodowego z kolei dostrzegli w sektorach - poza medycznym i telekomunikacyjnym i IT - nowoczesnych usług dla biznesu SSC/BPO, farmaceutycznym i kosmetycznym oraz budowlanym. Często podkreślana była też dobra reputacja firm w analizowanych branżach.

- Może wydawać się zaskakujące, że sektor informatyczny znalazł się poza podium, bo nam kojarzy się z wysokimi wynagrodzeniami i karierą międzynarodową, ale pamiętajmy o olbrzymich barierach wejścia na rynek - wyjaśnia ekspert Randstad Polska. - Perspektywa pracownika jest też taka, że zastanawia się czy mógłby rozważać taką karierę ze względu na trudności w dopasowaniu kompetencyjnym. Pamiętajmy też, że ten sektor nie jest jednorodny, są firmy, które pozostają jedynie zapleczem technicznym dla dużych koncernów i już nie są tak dobrze postrzegane miejsca pracy.

Polacy cenią możliwości rozwoju w pracy

Polacy traktują rozwój zawodowy przede wszystkim jako możliwości rozwoju kariery. Na pytanie o to, czym jest rozwój zawodowy, 59 proc. ankietowanych odpowiada, że to przede wszystkim zdobywanie nowych kwalifikacji poprzez nowe zadania i obowiązki, a 55 proc. twierdzi, że elementem rozwoju jest udział w szkoleniach i kursach podnoszących kwalifikacje. Zdecydowanie mniej, bo 43 proc., uznało, że wiąże się on z awansem na wyższe stanowisko lub zdobywaniem certyfikatów i uprawnień potwierdzających kwalifikacje. Cztery osoby na dziesięć twierdzą, że jest to zdobywanie wiedzy i umiejętności od współpracowników. Zmianę branży natomiast jako rozwój zawodowy postrzega 11 proc. ankietowanych.

Randstad Employer Brand Research to międzynarodowe badanie przeprowadzane w 34 rynkach obejmujących 80 proc. światowej gospodarki na próbie ponad 190 tys. respondentów. W Polsce przepytano niemal 5 tys. ankietowanych w wieku od 18 do 64 roku życia. Badanymi były osoby pracujące, ale także bezrobotni poszukujący zatrudnienia oraz studenci.

Zobacz także: Erasmus. Drzwi, które prowadzą do Europy

marketnews24.pl
Dowiedz się więcej na temat: praca marzeń | medycyna | lekarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »