Jakie są zarobki w branży farmaceutycznej? Będziecie zaskoczeni
Branża farmaceutyczna zatrudnia ok. 100 tys. osób. Sprawdź, ile można zarobić, pracując w firmie farmaceutycznej.
- W Polsce kolejny rok z rzędu branża farmaceutyczna jest jedną z lepiej opłacanych. Trwający już od kilku lat stały rozwój tego obszaru powoduje rosnące zapotrzebowanie na fachowców z doświadczeniem oraz wykształceniem medycznym. Firmy są zmuszone rywalizować między sobą o ekspertów, co powoduje wzrost wynagrodzeń. W tym roku o 10-20 proc. w stosunku do roku poprzedniego wzrosną wynagrodzenia pracowników z działów medycznych, R&D, marketingu oraz sprzedaży, a także e-commerce w branży farmaceutycznej - mówi Dorota Jankowska, Team Leader Life Sciences w HRK SA.
Firmy farmaceutyczne najczęściej poszukują fachowców z wykształceniem medycznym lub okołomedycznym (np. farmacja, biotechnologia lub pokrewne). Jednak, jak wskazuje Dorota Jankowska, dynamiczny rozwój tej branży wymusił elastyczność w tym zakresie i coraz częściej zdarza się firmom zatrudniać osoby z wykształceniem pokrewnym, które posiadają inne, kluczowe kompetencje.
Ekspertka dodaje, że istotnym aspektem przy doborze kandydatów jest osobowość oraz wysoka motywacja do podjęcia pracy. Inne ważne cechy to m.in. umiejętność pracy w zespole oraz pozytywne nastawienie do pracy.
- Firmy farmaceutyczne mimo dużej świadomości tego, że internet stał się głównym źródłem informacji są nieco w tyle, jeśli chodzi o wykorzystanie cyfrowych rozwiązań. Dlatego w ostatnim okresie widać wyraźny wzrost zainteresowania fachowcami w obszarze rozwiązań "digitalowych". Poszukiwane są osoby, które posiadają już doświadczenie w tym obszarze i dobrze rozumieją potrzeby konsumenta. Główni odbiorcy, jakimi są tutaj: konsument, pacjent oraz lekarz, oczekują od branży przygotowania i dopasowania do ich potrzeb cyfrowych aktywności, jakimi będzie przede wszystkim komunikacja on-line między nimi. W związku z tym, że pozostałe branże dużo wcześniej wdrożyły już takie rozwiązania, firmy farmaceutyczne skłonne są sięgać po osoby, które wdrażały już z powodzeniem takie rozwiązania w innych branżach - mówi Dorota Jankowska.
Źródło: HRK SA