Reklama

"Metro": Własna firma lepsza od etatu

Niemal co drugi młody Polak, by uniknąć bezrobocia, chce prowadzić własny biznes. Udaje się nielicznym - informuje "Metro".

Wieści z rynku pracy są dla młodych Europejczyków bezlitosne: Pracy nie ma co czwarta osoba w wieku 15-24 lata i co piąty absolwent szkoły wyższej. Według międzynarodowych badań "Idealny Pracodawca", studentom marzy się więc pewna posada, której są w stanie poświęcić swoje życie prywatne.

Ale jest też duża grupa młodych, którzy chcą pracować na własny rachunek. Najczęściej ducha przedsiębiorczości odkrywają studenci informatyki - niemal co piąty chciałby założyć własny biznes.

Jeszcze większy zapał do biznesu widać w badaniach Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Z ankiety wynika, że aż 40 proc. Polaków w wieku 18-29 lat chce uniknąć bezrobocia, zakładając własną firmę. W praktyce decyduje się na to zaledwie 7 proc. studentów.

Jedną z osób, które właśnie próbują swych sił w biznesie jest 22-letni Darek Rodak z Giżycka, który studiuje w Trójmieście ekonomię. - Wymyśliliśmy agencję reklamową, bo każdy z nas umiał coś, co przydawało się w tym biznesie: jeden znał się na grafice, inny na fotografii, nowych mediach, zarządzaniu - opowiada Darek Rodak.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »