Reklama

Siła polskiego intranetu

Jeszcze kilkanaście lat temu słowo intranet nie budziło w naszym kraju większych emocji. Współcześnie wiele się zmieniło. Obok stron internetowych dostępnych wszystkim obywatelom, pojawiły się serwisy wewnętrzne, wykorzystywane przez większe lub mniejsze społeczności pracownicze.

Reklama

Jak wynika z danych GUS, w 2009 roku intranet wykorzystywało 28,5 proc. przedsiębiorstw w naszym kraju. Taki wynik uzyskaliśmy za sprawą małych firm, zatrudniających poniżej 50 osób. W podmiotach średnich i dużych sieć wewnętrzna okazała się znacznie popularniejszym rozwiązaniem. Intranet obecny był w 40 proc. firm zatrudniających od 50 do 249 osób oraz w 60 proc. firm z liczbą pracowników 250 i więcej.

Serwisy wewnętrzne znajdują zastosowanie głównie w firmach zajmujących się przetwarzaniem informacji (redakcje prasowe, studia telewizyjne, wytwórnie filmowe, firmy telekomunikacyjne, informatyczne itd.). W 2009 roku intranet stosowało łącznie 59,2 proc. podmiotów gospodarczych z tej grupy.

Najwięcej firm zaopatrzonych w intranet zlokalizowanych jest na terenie województwa mazowieckiego. Spośród 16 064 przebadanych przez GUS przedsiębiorstw aż 5327 oferowało swoim pracownikom serwis wewnętrzny (33,2 proc.). W województwie dolnośląskim było ich nieco mniej, bo 31,2 proc. Intranet okazał się najmniej popularnym narzędziem na północy i wschodzie naszego kraju (województwo zachodniopomorskie, podlaskie, warmińsko-mazurskie).

Pobierz za darmo: program PIT 2010

Ile firm w Polsce wdrożyło intranet? Do jakich celów jest głównie wykorzystywany? Jak intranet oceniają przedstawiciele znanych firm w Polsce? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo w artykule "Intranetem firma słynie" w portalu rynekpracy.pl.

Redakcja rynekpracy.pl

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »