Oscary Marketingu rozdane. Best Brands Poland 2025 nagradza najsilniejsze marki w Polsce
Warszawa, 29 maja 2025 r., gala finałowa Best Brands Poland w Zamku Ujazdowskim – jedno z najważniejszych wydarzeń marketingowych w kraju właśnie zapisało się w historii. To tutaj, w obecności liderów branży, ekspertów, dziennikarzy i partnerów biznesowych, poznaliśmy laureatów tegorocznego rankingu – marki, które nie tylko sprzedają, ale realnie żyją w świadomości konsumentów.
W czwartkowy wieczór rozdano nagrody, które nie bez powodu nazywane są Oskarami Marketingu. W świetle reflektorów, w obecności liderów branży ogłoszono zwycięzców czwartej edycji prestiżowego rankingu Best Brands Poland. Wśród zwycięzców znalazły się: Tarczyński, InPost, Netflix, BLIK, Lipton oraz Apart. Każda z tych marek została wyróżniona w innej kategorii, ale wszystkie łączy jedno - zdolność do budowania autentycznych, trwałych relacji z odbiorcami.
"Ranking wyraźnie pokazuje, że dziś wygrywają marki głęboko zakorzenione w codzienności odbiorców - takie, które aktywnie uczestniczą w ich życiu i trafnie odpowiadają na dynamicznie zmieniające się oczekiwania. To właśnie one budują trwałe relacje, oferując coś więcej niż produkt - oferując doświadczenie, z którym konsumenci chcą się utożsamiać" - mówi Karolina Zajdel-Pawlak, Managing Director NIQ, partnera merytorycznego rankingu.
Best Brands Poland to jedyny tak niezależny ranking marek w Polsce. Powstaje na podstawie dwóch twardych wskaźników: Share of Wallet, czyli rzeczywistych danych rynkowych oraz Share of Soul - emocjonalnej więzi konsumentów z marką.
Oba te wskaźniki są wynikiem szerokiego badania konsumenckiego przeprowadzonego przez globalną firmę badawczą NIQ na reprezentatywnej próbie ponad 8 tysięcy osób. To właśnie ich doświadczenia, preferencje i emocje zdecydowały, które marki zasłużyły na tytuł najsilniejszych w Polsce.
Nagrodzone marki nie tylko inwestują w reklamę, ale również w relacje ze swoimi odbiorcami. Budowanie więzi z konsumentami jest dzisiaj największym kapitałem.
W tegorocznej edycji przyznano nagrody w sześciu kategoriach:
- Tarczyński - Best Overall Brand,
- InPost - Best Polish Brand,
- Netflix - Best Entertainment Brand,
- BLIK - Best Services Brand,
- Lipton Teas and Infusions - Best Gen Z Food & Beverage Brand
- Apart - Best E-commerce Fashion Brand.
Każdy laureat tegorocznej edycji Best Brands Poland pokazuje, jak bardzo zmieniła się definicja "siły marki". Dziś nie wystarczy dobry produkt. Liczy się to, czy marka kształtuje styl życia odbiorców, ale też - czy potrafi wpasować się w naszą codzienność.
Tarczyński, zwycięzca głównej kategorii, odważnie redefiniuje pojęcie klasycznej przekąski. Marka wprowadza nowoczesne produkty "on the go", a także alternatywy roślinne, odpowiadając na potrzeby nowoczesnych konsumentów.
InPost to przykład marki, która przestała być tylko usługą - stała się codzienną wygodą i symbolem nowoczesnej logistyki. Paczkomaty wpisały się w krajobraz i styl życia tysięcy Polaków.
Netflix już dawno przestał być tylko platformą streamingową. Współtworzy popkulturę, definiuje trendy i angażuje społeczności wokół wciągających historii.
BLIK to rewolucja w usługach finansowych, która jeszcze dekadę temu nie istniała wcale, a dziś jest synonimem szybkich, bezpiecznych płatności.
Lipton zbudował wyjątkową relację z pokoleniem Z, komunikując się w ich języku i podejmując tematy, które są dla nich ważne.
Apart z kolei konsekwentnie buduje markę, która nie tylko ozdabia, ale dzięki temu, że kształtuje swoją komunikację wokół silnych ambasadorek, również inspiruje i motywuje.
Szczególne miejsce w tegorocznym zestawieniu zajęła generacja Z - młode pokolenie konsumentów, które w błyskawicznym tempie zmienia reguły gry na rynku. Dlatego wprowadzono nową, dedykowaną im kategorię - Best Gen Z Food & Beverage Brand.
"Generacja Z to pokolenie, które redefiniuje relację z markami - nie oczekuje wyłącznie produktu, ale doświadczenia, z którym może się utożsamić. Marka musi dziś być obecna tam, gdzie toczy się życie młodych: w digitalu, w social mediach, w grach, ale też w wartościach, które są dla nich ważne. Jeśli nie potrafi być autentyczna, nie będzie obecna. Właśnie dlatego coraz więcej brandów inwestuje nie tylko w komunikację, ale w realne działania - bo dziś to nie storytelling wygrywa, tylko storydoing"- komentuje Marek Żołędziowski, Prezes Zarządu Group One.
To właśnie dlatego marki takie jak Lipton, które potrafią mówić do młodych językiem wartości, zyskują ich lojalność i zaufanie.
O tym, że fundamentem silnej marki jest dziś autentyczność, mówiła również gościni honorowa wieczoru - Jolanta Kwaśniewska. Była Pierwsza Dama, uznawana za symbol odpowiedzialnego przywództwa, przypomniała, że marka, która chce mieć długofalowy wpływ, musi opierać się na wartościach: spójności, uczciwości i wrażliwości.
Jej wystąpienie idealnie wpisywało się w ideę Best Brands Awards, nagrody, która nie tylko wyróżnia skuteczność marketingową, ale głębszy sens relacji między marką a odbiorcą. Obecnie to autentyczność jest najcenniejszą walutą marki.
Ranking Best Brands narodził się w Niemczech ponad 20 lat temu. Polska edycja, organizowana po raz czwarty przez Group One, największą niezależną grupę marketingowo-technologiczną w Polsce, z roku na rok zyskuje coraz większy rozgłos oraz prestiż.
Za przeprowadzenie badań odpowiada globalny lider w dziedzinie analityki danych NIQ. Partnerami strategicznymi i medialnymi wydarzenia byli Polsat Media i Interia, a wśród patronów medialnych znaleźli się Forbes, Forbes Women, Puls Biznesu i Media i Marketing Polska oraz Handel/Handel Extra.
W świecie, w którym codziennie pojawiają się nowe produkty i usługi, tylko te marki, które rozumieją ludzkie potrzeby i emocje, mają szansę wywierać prawdziwy wpływ na swoich odbiorców. Gala Best Brands Poland 2025 pokazała, że siła nie bierze się dziś tylko z głośnych kampanii, ale również z prawdziwych relacji ze swoimi odbiorcami. Współcześni konsumenci nie pytają: "co sprzedajesz?", ale: "czy rozumiesz, kim jestem?". Właśnie to pytanie oraz odpowiedź, jaką otrzymują odbiorcy, decyduje dziś o sukcesie marki.