Polacy coraz chętniej korzystają z nowoczesnych metod płatności

Płatności zbliżeniowe, błyskawiczne transakcje, przelewy BLIK – wszystko to stało się standardem i nikogo nie trzeba przekonywać o zaletach tego typu rozwiązań. Dziś od bankowości elektronicznej oczekujemy więcej. Bank Pekao S.A. wychodzi naprzeciw tej potrzebie.

Prezentacja partnera

Rosnące oczekiwania klientów potwierdzają wyniki bankowości elektronicznej za 2023 r. w Banku Pekao S.A. Z jednej strony chcą oni większej liczby produktów i usług. Z drugiej - otrzymać dostęp do rozwiązań, które wykraczają poza ofertę finansową (np. zakup biletów komunikacji miejskiej). W jaki sposób na zmieniające się wymagania użytkowników odpowiada Bank Pekao S.A.?

Liczba klientów korzystających z nowoczesnych metod płatności rośnie

2023 r. w aplikacji PeoPay przyniósł szereg nowości, których wspólnym mianownikiem okazało się ułatwienie klientom bankowania mobilnego. Uporządkowanie już dostępnych rozwiązań, usprawnianie pod kątem intuicyjności obsługi oraz dodawanie nowych funkcji (wcześniej dostępnych tylko w oddziałach) - to główne zmiany, które mogli odczuć użytkownicy. Wprowadzenie nowych funkcjonalności przełożyło się na wzrost liczby osób, które korzystają z aplikacji PeoPay: z 2,38 mln pod koniec 2022 r. do ponad 2,8 mln. Jednocześnie zanotowano wzrost o 17,5 proc. liczby klientów wykonujących transakcje za jej pomocą.

- Kiedy spojrzymy na statystyki dotyczące zeszłego roku w aplikacji PeoPay, to widzimy same wzrosty. Za liczbą aktywnych użytkowników idzie wzrost liczby transakcji o 41 proc., wzrost liczby przelewów o prawie 28 proc., wzrost liczby klientów transakcyjnych o ponad 17 proc. Nasi klienci zalogowali się do aplikacji PeoPay w zeszłym roku prawie 994 mln razy - to wzrost o 16 proc. w porównaniu do 2022 r., a do tego solidna prognoza, mówiąca o tym, że w tym roku przekroczymy miliard logowań! Na pewno przygotujemy dla naszych klientów nowe rozwiązania, po które będą sięgać równie chętnie jak dotychczas po PeoPay - mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao.

Wspomnieć warto także o już dostępnej możliwości wysyłania próśb o przelew BLIK. Doceniają ją zwłaszcza młodsi użytkownicy, którzy w ten sposób szybko i wygodnie rozliczają się choćby po wspólnych wyjściach ze znajomymi. Liczba wszystkich płatności BLIK w Banku Pekao S.A. w ubiegłym roku wzrosła o prawie 45 proc.

Szczególną popularnością cieszyły się płatności BLIK P2P, czyli błyskawiczne przelewy na telefon (wzrost o 77,5 proc.). 2023 r. pokazał ponadto, iż rośnie zainteresowanie transakcjami za pomocą kart dodanych do portfeli cyfrowych Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay oraz Fitbit Pay (wzrost o 48 proc.). Co więcej, częściej sięgano po nietypowe, bo niezwiązane z bankowością opcje w aplikacji PeoPay, jak zakup biletów komunikacji miejskiej oraz biletów parkingowych.

Szybsze logowanie do bankowości elektronicznej

Jak podkreśla Bank Pekao S.A., nowi użytkownicy najczęściej od początku sięgają po bankowość elektroniczną. Natomiast klienci, którzy z usług banku korzystają od lat, ale nie aktywowały jeszcze cyfrowych kanałów obsługi, mogą to zrobić w każdej chwili, również zdalnie i bez wychodzenia z domu. Warto dodać, iż rośnie także liczba klientów, którzy po raz pierwszy zalogowali się w bankowości elektronicznej w miesiącu podpisania umowy - od 92 proc. pod koniec 2022 r. do 94 proc.

- Ten wzrost o 2 proc. wydaje się być niewielki. Jednak dla nas to oznacza, że na stu klientów, którzy dziś decydują się na aktywację kanałów zdalnych, zaledwie sześciu nie loguje się do bankowości elektronicznej w pierwszym miesiącu od podpisania umowy. Oczywiście naszą ambicją jest, żeby każdy klient, który aktywuje kanały zalogował się do aplikacji i serwisu. Jednocześnie wiemy, że na tym poziomie każdy kolejny procent wzrostu oznacza duży wysiłek, żeby klient miał poczucie, że zaczyna korzystać z wartościowych rozwiązań bankowości elektronicznej - mówi Patryk Korus, Dyrektor Biura Aktywizacji Kanałów i Procesów Cyfrowych.

Prezentacja partnera

.
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »