KLM wraca do Polski
Począwszy od 17 czerwca - wznowienie lotów do Amsterdamu - w pierwszej kolejności z Warszawy, a następnie z Krakowa i Gdańska. W środe na nasze niebo wracaja tez maszyny Air France.
W lipcu KLM planuje realizować do 30% swojej światowej oferty, w tym loty pasażerskie na 70 trasach w Europie i ponad 20 międzykontynentalnych. Loty w reżimie sanitarnym - obowiązkowe maski podczas całej podróży.
Po trzymiesięcznej przerwie, w najbliższą środę - 17 czerwca, holenderskie linie lotnicze KLM wylądują ponownie w Warszawie, a 29 czerwca - w Krakowie. W pierwszej połowie lipca powinno też nastąpić wznowienie lotów do/z Gdańska. Na razie nie jest znana data powrotu KLM do Wrocławia. Wraz ze zniesieniem zakazu ruchu lotniczego z/do Polski, przewoźnik wznawia regularne loty do naszego kraju. Ze wszystkich trzech miast (Warszawa, Kraków, Gdańsk) pasażerowie KLM będą mieli do dyspozycji jedno połączenie dziennie do Amsterdamu. Linia stopniowo wznawia operacje na świecie. W lipcu planuje realizować do 30% swojego standardowego rozkładu, oferując 73 kierunki w Europie i 51 połączeń międzykontynentalnych, z których połowa jest nadal dedykowana przewozowi cargo.
Loty KLM odbywają się w reżimie sanitarnym. Linia wprowadziła między innymi obowiązek zakrywania twarzy podczas wejścia do samolotu i w czasie trwania całego lotu. Serwis pokładowy dostosowano tak, aby ograniczyć kontakt między podróżnymi i personelem. Na pokładzie, jak i na lotniskach wprowadzono dodatkowe środki ostrożności i ochrony zdrowia, zgodnie z międzynarodowymi przepisami w tym zakresie.
Z otwieraniem granic i znoszeniem zakazu lotów pasażerskich, linie stopniowo wznawiają operacje, zwłaszcza w Europie. Po kilkumiesięcznym kryzysie wywołanym przez COVID-19, KLM na nowo uwzględnił Warszawę, Kraków i Gdańsk w swoim rozkładzie lotów. 17 czerwca, holenderskie linie wylądują ponownie w Warszawie, 29 czerwca - w Krakowie, a w pierwszej połowie lipca powinno też nastąpić wznowienie lotów do/z Gdańska. Na razie nie jest znana data powrotu KLM do Wrocławia. Ze wszystkich trzech miast (Warszawa, Kraków, Gdańsk) pasażerowie KLM będą mieli do dyspozycji na razie jedno połączenie dziennie do Amsterdamu.
Łącznie z trasami do Polski, w lipcu, holenderska linia planuje realizować na nowo loty do 73 europejskich miast, będą to: Aalborg, Aberdeen, Alicante, Ateny, Barcelona, Bazylea, Bergen, Berlin Tegel, Bilbao, Billund, Birmingham, Bukareszt, Bolonia, Bordeaux, Bristol, Budapeszt, Bruksela, Cagliari, Katania, Dublin, Düsseldorf, Edynburgh, Florencja, Genewa, Genua, Glasgow, Gothenburg, Hamburg, Hanower, Helsinki, Ibiza, Inverness, Stanbuł, Kijów, Kopenhaga, Leeds Bradford, Londyn (City), Londyn (Heathrow), Lizbona, Luxembourg, Lyon, Madryt, Malaga, Manchester, Montpellier, Moskwa, Mediolan, Monachium, Norymberga, Newcastle, Nicea, Oslo, Paryż, Porto, Praga, Rzym, St. Petersburg, Split, Stavanger, Sztokholm, Stuttgart, Tuluza, Trondheim, Walencja, Wenecja, Wiedeń, Zagrzeb i Zurych. Duża część z tych połączeń jest już dostępna teraz.
Wznawiane są też loty na niektórych trasach międzykontynentalnych. Wraz z początkiem czerwca linia zaczęła na nowo latać do Paramaribo, Quito, na Arubę, Bonaire i St. Maarten, w lipcu przybędzie kolejnych sześć kierunków: Dżakarta, Denpasar, Waszyngton, San Francisco, Vancouver i Calgary.
W sumie w wakacje oferta ma liczyć już 51 kierunków międzykontynentalnych. Aktualnie na połowie tych tras linia realizuje jedynie loty cargo, a wraz ze znoszeniem restrykcji podróży przez władze poszczególnych państw, KLM wznowi sprzedaż biletów i będzie realizować loty pasażerskie. Stopniowo rośnie też częstotliwość lotów na poszczególnych trasach. W lipcu z amsterdamskiego lotniska wystartuje już 3000 rejsów KLM, co stanowi 25-30 proc. jego standardowej liczby lotów.
Ze względu na dynamicznie zmieniającą się sytuację w kwestii znoszenia restrykcji wjazdowych przez poszczególne kraje, KLM publikuje swoje rozkłady lotów na krótsze okresy. Należy zaznaczyć, że reaktywacja ruchu lotniczego zależy ściśle od decyzji władz poszczególnych państw i bieżącego stopnia zagrożenia wirusem, a także od kształtującego się na nowo popytu, dlatego rozkłady lotów mogą ulegać zmianom. Przed podróżą KLM zachęca swoich klientów do monitorowania strony linii - klm.pl oraz do kontaktowania się z właściwymi organami w celu uzyskania informacji na temat formalności i ograniczeń związanych z wjazdem.
Na wszystkich lotach KLM pasażerowie i załoga mają obowiązek zakrywania twarzy podczas wejścia do samolotu i w czasie trwania całego lotu. Maski są też wymagane na lotniskach. Podróżni są zobowiązani zaopatrzyć się we własne maski ochronna na twarz i bezwzględnie używać ich w czasie całej podróży. Dopuszczalne są zwykłe jednorazowe maski chirurgiczne lub maski wielokrotnego użytku.
Zakrywanie twarzy odzieżą nie zastępuje maski. Ponieważ standardowa maska może być używana jednorazowo przez maksymalnie 4 godziny (maska FFP - do 8 godzin), podróżni powinni posiadać odpowiednią liczbę masek w zależności od długości podróży. Zakrywanie twarzy maską nie obowiązuje dzieci do lat 10, przy czym ich noszenie jest zalecane w miarę możliwości. Maski nie obowiązują również podczas serwisu pokładowego.
Pasażerom, którzy nie zastosują się do obowiązującego wymogu i zgłoszą się na lot bez maski, linia może odmówić wejścia do samolotu. Wymóg zasłaniania twarzy będzie obowiązywał do 31 sierpnia 2020 z możliwością zmiany tej daty w zależności od stanu pandemii i wytycznych międzynarodowych przepisów w tym zakresie.
Podróżowanie samolotem w obecnej sytuacji wymaga zastosowania dodatkowych środków ostrożności, aby możliwie w najlepszy sposób chronić pasażerów i załogi przed ewentualnym zarażeniem wirusem. Jednym z elementów reżimu sanitarnego jest wspomniany wcześniej obowiązek noszenia masek. Planując podróż lotniczą, należy spodziewać się innych zmian. Najważniejsze z nich to:
- Higiena na pokładzie - personel pokładowy KLM jest zobowiązany nosić maski ochronne, a samoloty są wyposażone m.in. w środki do dezynfekcji rąk. Podczas każdego lotu KLM jedna z toalet jest przeznaczona wyłączenie dla załogi, aby personel mógł w nieograniczony sposób dbać o higienę rąk. Samoloty są bardzo dokładnie czyszczone przed każdym lotem przy użyciu odpowiednich środków.
- Blokada miejsc i dystans społeczny - Tam, gdzie to możliwe lub konieczne*, linia działa w oparciu o ogólne wytyczne dotyczące "dystansu społecznego". W praktyce oznacza to odpowiednie rozsadzenie pasażerów i blokada miejsc, aby wokół każdego pozostało możliwie najwięcej przestrzeni i pustych foteli.
- Uproszczony serwis pokładowy - obecnie serwis pokładowy i oferta gastronomiczna zostały uproszczone tak, aby zminimalizować kontakt między załogą i pasażerami, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich podróżnych. Podczas lotów europejskich pasażerowie znajdą na siedzeniu pudełko z kanapką lub ciastkiem i wodę. Podczas lotów międzykontynentalnych, na fotelu czeka na podróżnych większa torba, zawierająca przekąski, owoce i napoje, a gorący posiłek jest serwowany tylko na lotach dłuższych niż 9 godzin. Posiłki specjalne są aktualnie niedostępne. Pasażerowie mogą też zabrać na pokład własny prowiant. Restauracje na lotnisku mogą być nieczynne.
- Samoloty KLM są wyposażone w specjalne zestawy ochronne przeciw COVID-19, na wypadek, gdyby w czasie lotu któryś z pasażerów wykazywał symptomy choroby. Zestawy zawierają specjalne środki ochrony osobistej dla pasażerów i personelu pokładowego, aby ograniczyć ryzyko infekcji na pokładzie.
- Powietrze w kabinie - ryzyko zarażenia się na pokładzie samolotu jest niskie. Nowoczesne samoloty są wyposażone w filtry HEPA, które pozwalają na usunięcie ewentualnie występujących w powietrzu cząsteczek wirusów i zapewniają wysokiej jakości, czyste powietrze o wysokim stopniu cyrkulacji. Powietrze jest wymieniane co trzy minuty, a nadmuch przebiega od góry do dołu, co dodatkowo zmniejsza ryzyko "poziomej" transmisji w kabinie. Co więcej, wszyscy pasażerowie siedzą twarzą w tym samym kierunku, więc interakcja twarzą w twarz jest niewielka.
- Nowe procedury na lotniskach - Dodatkowe środki ochrony są stosowane także na lotniskach. Wejście i wyjście z samolotu oraz obsługa naziemna odbywa się przy zachowaniu dystansu, a niekiedy pasażerowie wchodzą na pokład w kolejności strefowej.
- Dodatkowe kontrole pasażerów - mogą się różnić w zależności od lotniska, z którego pasażer odlatuje. W niektórych przypadkach pasażerowie są proszeni o wypełnienie deklaracji zdrowotnych. Pewne kraje nakładają na linie lotnicze obowiązek przeprowadzenia kontroli zdrowia pasażerów, w tym niekiedy pomiaru temperatury ciała, zanim podróżni zostaną zaproszeni do samolotu, dotyczy to podróży do Korei Płd, Singapuru oraz Kanady.
*Linia działa zgodnie z wytycznymi kraju, do którego realizuje loty.
- - - - -
Ze zniesieniem zakazu ruchu lotniczego z i do Polski, od środy francuskie linie Air France wznawiają loty do naszego kraju - poinformowała w poniedziałek francuska linia lotnicza. Przewoźnik przywróci połączenie z Warszawy do Paryża, a 3 lipca b.r. zainauguruje trasę Kraków - Paryż.
"17 czerwca, po 3-miesięcznej przerwie, samoloty Air France ponownie pojawią się w Polsce" -poinformowało Air France w komunikacie.
Z powodu pandemii koronawirusa, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 5 czerwca, zakaz w ruchu lotniczym w odniesieniu do lotów międzynarodowych w naszym kraju obowiązuje do 16 czerwca br.
Air France poinformowało, że od środy, 17 czerwca br. linia wznawia połączenie z Warszawy do Paryża.
"W pierwszym tygodniu francuska linia zaoferuje sześć lotów z/do naszej stolicy, aby stopniowo zwiększać częstotliwość do siedmiu i dziewięciu lotów tygodniowo. Po 27 lipca pasażerowie będą mieć do dyspozycji 11 lotów w tygodniu na tej trasie" - czytamy.
3 lipca 2020 r. linia planuje zainaugurować nową trasę: Kraków - Paryż, której start wyznaczony na koniec marca nie odbył się z powodu wybuchu pandemii. "Air France po raz pierwszy przyleci do Krakowa 3 lipca i tym samym rozpocznie regularne połączenie między stolicą Małopolski a Paryżem, oferując początkowo dwa, a w kolejnych tygodniach cztery loty tygodniowo. Docelowo, od 27 lipca samolot na tej trasie będzie latał raz dziennie" - napisano.
Przewoźnik przekazał, że data wznowienia lotów Air France do/z Wrocławia na razie nie jest znana.
"Należy zaznaczyć, że mimo stopniowej stabilizacji sytuacji związanej z pandemią, reaktywacja ruchu lotniczego nie jest w pełni przewidywalna i może podlegać zmianom. Poszczególne loty mogą zostać w ostatniej chwili anulowane z powodu niskiego popytu lub nowych ograniczeń wprowadzonych przez poszczególne kraje, dlatego pasażerowie są proszeni o uważne monitorowanie aktualizacji na stronie airfrance.pl oraz dokładne sprawdzanie bieżących formalności związanych z wjazdem i pobytem w kraju przeznaczenia i tranzytu" - przekazał przewoźnik.
Air France poinformowało, że z otwieraniem granic linia stopniowo wznawia operacje w Europie i na świecie. W lipcu i sierpniu pasażerowie będą mieli do dyspozycji blisko 150 kierunków, dostępnych z przesiadką w Paryżu. Stanowi to około 80 proc. wszystkich destynacji oferowanych przez Air France przed pandemią.
Ponadto wzrośnie też częstotliwość lotów. Do końca czerwca przewoźnik zrealizuje 20 proc. swojego rozkładu oferowanego standardowo w tym miesiącu. Jeśli sytuacja na świecie pozwoli na dalszą reaktywację i popyt będzie rósł, to w lipcu planowane jest odmrożenie 35 proc. oferty, a w sierpniu - do 40 proc.
Linia przekazała, że wprowadziła środki ostrożności zwiększające bezpieczeństwo i minimalizujące ryzyko zarażenia wirusem podczas podróżowania samolotem.
"Po pierwsze został wprowadzony obowiązek zakrywania twarzy podczas wejścia do samolotu i w czasie trwania całego lotu. Pasażerowie przed lotem muszą zaopatrzyć się w maski ochronne na twarz, bez których nie będą mogli wejść do samolotu" - czytamy. Jak dodano, wymóg zasłaniania twarzy będzie obowiązywał do 31 sierpnia 2020 z możliwością zmiany tej daty w zależności od stanu pandemii i wytycznych międzynarodowych przepisów w tym zakresie.
"Pod drugie, nowa procedura w Air France to mierzenie temperatury ciała podróżnych przed każdym z lotów. Dopuszczalna temperatura ciała zezwalająca na lot to 38 stopni Celsjusza" - napisano.
Air France przekazało, że na lotniskach obsługa pasażerska odbywa się z zachowaniem fizycznego dystansu, a tam gdzie to możliwe, stanowiska obsługi klientów są wyposażane w ścianki ochronne z pleksiglasu. Kioski samoobsługowe i stanowiska są regularnie dezynfekowane, a podróżni są proszeni o zachowanie fizycznego dystansu i respektowanie oznaczeń na podłodze oraz komunikatów głosowych.
Linia przypomina, że podczas wejścia na pokład i zajmowania miejsc obowiązuje zachowanie dystansu. Pasażerowie muszą zabrać w podróż własne maski ochronne, zaleca się też posiadanie własnych płynów do dezynfekcji.
Air France przekazało, że serwis pokładowy i oferta gastronomiczna zostały uproszczone tak, aby zminimalizować kontakt między załogą i pasażerami, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich podróżnych. Linia zawiesiła oferowanie posiłków i napojów na lotach krajowych i krótkich trasach europejskich. Pasażerowie na lotach międzykontynentalnych otrzymują indywidualnie zapakowane produkty. Z samolotów usunięto prasę i zrezygnowano ze sprzedaży pokładowej.