Odbicie na samochodach

W maju tego roku wyprodukowano w Polsce 64 238 samochodów osobowych i dostawczych, o blisko 50 proc. więcej niż w maju 2005 - podał we wtorek instytut Samar, monitorujący rynek.

W maju tego roku wyprodukowano w Polsce 64 238 samochodów osobowych i dostawczych, o blisko 50 proc. więcej niż w maju 2005 - podał we wtorek instytut Samar, monitorujący rynek.

Nadal największym producentem aut w naszym kraju jest Fiat. Drugą pozycję zajmuje Opel, a trzecią Volkswagen.

Całkowita produkcja samochodów osobowych w maju zamknęła się liczbą 54 353 sztuk, o 52,58 proc. większą w porównaniu z majem ubiegłego roku. W porównaniu do kwietnia, produkcja wzrosła o ponad 14 proc.

Ponad 52 tys. czyli prawie 96 proc. majowej produkcji aut osobowych sprzedano poza granicami Polski. Zainteresowanie wytworzonymi w naszym kraju samochodami na rynkach europejskich jest wciąż wysokie - czytamy w komunikacie Samaru. Ogółem w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku w Polsce zbudowano 252 759 samochodów osobowych, o 19,9 proc. więcej niż przed rokiem.

Reklama

Największym polskim producentem aut osobowych jest Fiat. Jego udział w produkcji całkowitej w maju tego roku wynosił ponad 47 proc. Drugą pozycję z wynikiem 31,9 proc. zajmował Opel, a trzecią Volkswagen - blisko 16 proc. udziału w rynku. Dalsze miejsca w kolejności zajęły FSO - 5,4 proc. i Intrall - 0,02 proc.

Pierwszą pozycję wśród produkowanych w Polsce modeli samochodów osobowych z 38 proc. udziałem zajmuje Fiat Panda. Na drugiej pozycji znajduje się Opel Zafira z 19 proc. udziałem. Za nim są Volkswagen Caddy - 11 proc., Fiat Seicento - blisko 9 proc., Ople: Astra i Agila oraz FSO Lanos, VW Transporter, FSO Matiz oraz Intall Honker.

Całkowita produkcja samochodów dostawczych w Polsce osiągnęła w maju tego roku rekordową liczbę 9 885 sztuk, o ponad 36 proc. więcej niż w maju roku 2005. W porównaniu do kwietnia tego roku odnotowano 6,78 proc.

Od początku tego roku do końca maja w polskich fabrykach wyprodukowano 47 521 aut dostawczych, o 21,07 proc. więcej niż przed rokiem. Blisko 93 proc. tegorocznej produkcji wysłano na eksport.

Wysoki popyt dotyczy w szczególności Volkswagena, który w majowej produkcji całkowitej zdobył ponad 65 proc. udział. Na drugiej pozycji znajduje się Fiat z udziałem 33,25 proc.

Największym zainteresowaniem klientów, zarówno na rynku polskim, jak i za granicą, cieszy się niezmiennie VW Caddy. Jego udział w produkcji wynosi prawie 54 proc. Na drugiej pozycji znajduje się Fiat Panda Van z udziałem bliskim 30 proc., a na trzeciej VW Transporter - niecałe 12 proc.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: FSO | Fiat | Volkswagen | Opel | Volkswagen | samochod | odbicie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »