Właścicielowi Biedronki przybywa konkurentów na rodzimym rynku

Jeronimo Martins musi przygotować się na walkę o klienta nie tylko z nowym graczem - siecią Mercadona - ale również z francuską Grupą Muszkieterów. Czy spółka przesunie na ten cel pieniądze lokowane do tej pory w Biedronkę?

Jeronimo Martins musi przygotować się na walkę o klienta nie tylko z nowym graczem - siecią Mercadona - ale również z francuską Grupą Muszkieterów. Czy spółka przesunie na ten cel pieniądze lokowane do tej pory w Biedronkę?

W czerwcu hiszpańska Mercadona zapowiedziała otwarcie czterech sklepów w Portugalii w 2019 roku. Sieć zainwestuje w tym kraju 25 mln euro i stworzy 200 miejsc pracy, a to tylko początek planów względem Portugalii.

Według informacji esmmagazine.com, kilka dni temu plany ekspansji na portugalskim rynku ogłosiła Grupa Muszkieterów, która chce uruchomić 63 nowe placówki do 2020 r. Obecnie francuska spółka prowadzi w Portugalii 306 sklepów w trzech formatach (Intermarché, Bricomarché i Roady). 241 z nich działa pod szyldem Intermarche. Do 2020 roku marka zainwestuje w portugalski rynek aż 200 mln euro. Jeszcze w tym roku zostanie otwartych 10 nowych placówek.

Reklama

Portugalski koncern Jeronimo Martins prawie połowę środków przeznaczonych na rozwój (49,5 proc.) lokuje w sieć Biedronka. Na rozwój Pingo Doce Jeronimo przeznacza 32,3 proc. środków, na nowe biznesy (m.in. Ara i Hebe) 12,8 proc., na Recheio 4,4 proc, a na pozostałe biznesy 0,9 proc. [...]

Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »