Właścicielowi Biedronki przybywa konkurentów na rodzimym rynku
Jeronimo Martins musi przygotować się na walkę o klienta nie tylko z nowym graczem - siecią Mercadona - ale również z francuską Grupą Muszkieterów. Czy spółka przesunie na ten cel pieniądze lokowane do tej pory w Biedronkę?
W czerwcu hiszpańska Mercadona zapowiedziała otwarcie czterech sklepów w Portugalii w 2019 roku. Sieć zainwestuje w tym kraju 25 mln euro i stworzy 200 miejsc pracy, a to tylko początek planów względem Portugalii.
Według informacji esmmagazine.com, kilka dni temu plany ekspansji na portugalskim rynku ogłosiła Grupa Muszkieterów, która chce uruchomić 63 nowe placówki do 2020 r. Obecnie francuska spółka prowadzi w Portugalii 306 sklepów w trzech formatach (Intermarché, Bricomarché i Roady). 241 z nich działa pod szyldem Intermarche. Do 2020 roku marka zainwestuje w portugalski rynek aż 200 mln euro. Jeszcze w tym roku zostanie otwartych 10 nowych placówek.
Portugalski koncern Jeronimo Martins prawie połowę środków przeznaczonych na rozwój (49,5 proc.) lokuje w sieć Biedronka. Na rozwój Pingo Doce Jeronimo przeznacza 32,3 proc. środków, na nowe biznesy (m.in. Ara i Hebe) 12,8 proc., na Recheio 4,4 proc, a na pozostałe biznesy 0,9 proc. [...]
Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl