Lotos w czołówce producentów asfaltów

Grupa Lotos chciałaby wejść do ścisłej czołówki producentów asfaltów w Europie, tak żeby w roku 2012 być nawet w pierwszej trójce wytwórców - poinformował dziennikarzy wiceprezes Grupy Lotos Jarosław Kryński.

Grupa Lotos chciałaby wejść do ścisłej  czołówki producentów asfaltów w Europie, tak żeby w roku 2012 być  nawet w pierwszej trójce wytwórców - poinformował  dziennikarzy wiceprezes Grupy Lotos Jarosław Kryński.

- Chcielibyśmy, aby do 2012 roku naszej spółce zależnej Lotos Asfalt udało się znaleźć w ścisłej, europejskiej czołówce producentów dzięki sprzedaży rzędu 1,8 mln ton - powiedział Kryński.

- Taki cel sobie stawiamy, być może uda nam się znaleźć nawet w pierwszej trójce - dodał.

Obecnie pierwsza trójka to producentów asfaltów w Europie to Nynas, BP oraz Shell. Spośród tych firm największa jest firma Nynas z roczną produkcją rzędu 2,8 mln ton asfaltów rocznie.

Wcześniej Lotos informował, że do zwiększenia produkcji asfaltów zamierza wykorzystać ciężkie pozostałości po przerobie ropy. W tym roku spółka chce wyprodukować 1 mln ton, podczas gdy w 2006 roku było to 800 tys. ton, dające spółce szóste miejsce pod względem wielkości produkcji w Europie.

Reklama

Plany zakładają, że dzięki rozbudowie mocy przerobu ropy naftowej uda się zwiększyć produkcję asfaltów do 1,3 ml ton.

Kryński zaznaczył, że wzrost produkcji i sprzedaży asfaltów do 1,8 mln ton rocznie byłby możliwy między innymi dzięki importowi półproduktów potrzebnych do wytwarzania asfaltów. Nie wykluczył też możliwości akwizycji spółek z branży.

Kryński przypomniał wcześniejsze zapowiedzi, że w tym roku Lotos Asfalt zamierza zwiększyć produkcję do 1 mln ton asfaltów. Dzięki temu ma osiągnąć przychody rzędu 1 mld zł.

Obecny na konferencji prezes Lotos Asfalt - Krzysztof Brygała dodał, że rentowność produkcji asfaltów kształtuje się w spółce na poziomie 12 proc.

Brygała dodał, że w ciągu roku na przełomie 2007 i 2008 spółka wyda na inwestycje 20-30 mln zł.

Lotos dla drogownictwa produkuje trzy rodzaje asfaltów: standardowe, o najmniejszej trwałości, modyfikowane, które swoje właściwości utrzymują na najwyższym poziomie przez okres nawet sześć razy dłuższy od standardowych i typu multigrade, które pod względem trwałości plasują się pomiędzy standardowymi, a modyfikowanymi.

Lotos Asfalt ma trzy zakłady produkujące asfalty: największy w Gdański i dwa mniejsze w Czechowicach i Jaśle.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: asfalt | lotos | czołówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »