Najlepszy rok w historii Grupy Kapitałowej Kino Polska TV

Grupa Kapitałowa Kino Polska TV S.A. opublikowała raport finansowy za rok 2015. Wynik z działalności operacyjnej przekroczył 20,7 mln zł, zaś marża EBITDA wyniosła ponad 45,1 mln zł.

Grupa Kapitałowa Kino Polska TV S.A. opublikowała raport finansowy za rok 2015. Wynik z działalności operacyjnej przekroczył 20,7 mln zł, zaś marża EBITDA wyniosła ponad 45,1 mln zł.

Przychody Grupy ze sprzedaży wyniosły w 2015 r. ponad 107 mln zł - o 7 proc. więcej niż w roku poprzednim. Źródłem wzrostu były przede wszystkim o ok. 13 proc. wyższe przychody z emisji i niemal o 63 proc. większe przychody z tytułu reklamy w segmencie kanałów filmowych FilmBox i tematycznych. Jeszcze wyraźniej niż przychody wzrósł w 2015 r. wynik z działalności operacyjnej. Osiągnął on przeszło 20,7 mln zł, o 24 proc. więcej niż w 2014 r. Marża EBITDA w roku 2015 przekroczyła zaś 45,1 mln zł (w 2014 r. wyniosła 39,9 mln zł).

Reklama

Pod względem oglądalności kanały Grupy mają za sobą dobry rok. FilmBox, płatny kanał z kategorii basic, w porównaniu z rokiem poprzedzającym zwiększył oglądalność wśród widowni z komercyjnej grupy wiekowej 16-49 o niemal 60 proc. Muzyczny kanał Kino Polska Muzyka odświeżył oprawę i ramówkę, zyskując w porównaniu z 2014 r. ok. 16 proc. widzów w grupie wiekowej 4+, a przede wszystkim o ponad jedną piątą zwiększając średni czas spędzany przez nich na tym kanale (ATS). W pierwszym pełnym roku nadawania Stopklatka TV znacząco, o niemal jedną czwartą, zwiększyła w porównaniu z 2014 r. swoją oglądalność wśród widzów z grupy komercyjnej. Telewizja Kino Polska zaś zachowała pozycję piątego najpopularniejszego kanału filmowo-serialowego. Łącznie kanały Grupy poprawiły zatem wyniki rekordowego pod względem oglądalności roku 2014.

Wzrost udziału rynkowego Stopklatki TV znacząco wzmocnił pozycję Kino Polska TV S.A. w segmencie telewizji naziemnej. Grupa zaangażowała się również w nowe przedsięwzięcie: ogólnodostępny naziemny kanał ZOOM TV, łączący treści filmowo-serialowe z kontentem dostarczanym przez grupę lokalnych operatorów i nadawców, skupionych w Polskiej Izbie Komunikacji Elektronicznej. Projekt ZOOM TV będzie realizowany przy udziale partnerów projektu: Polskiej Fundacji Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej PIKSEL i Grupy Onet.pl S.A.

Opr. KM

Sprawdź: PROGRAM PIT 2015

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »