Radpol chce osiągnąć 300 mln zł przychodów

- Plan rozwoju grupy Radpol na lata 2013-2015 zakłada podwojenie poziomu sprzedaży z 2012 r., czyli wzrost obrotów do ok. 300 mln zł. W tym czasie marża netto powinna wzrosnąć do ponad 10 proc. Motorem wzrostu ma być segment ciepłowniczy - poinformowali przedstawiciele grupy.

- Plan rozwoju grupy Radpol na lata 2013-2015 zakłada podwojenie poziomu sprzedaży z 2012 r., czyli wzrost obrotów do ok. 300 mln zł. W tym czasie marża netto powinna wzrosnąć do ponad 10 proc. Motorem wzrostu ma być segment ciepłowniczy - poinformowali przedstawiciele grupy.

"W 2012 r. osiągnęliśmy ponad 150 mln zł przychodów. W 2013 r. chcemy dojść do 200 mln zł, a w 2015 r. do 300 mln zł sprzedaży. Kluczem ma być poszerzenie oferty i wejście w nowe obszary działalności, ale nie wykluczamy również akwizycji. W planach mamy także ekspansję zagraniczną, zarówno na dotychczasowych, jak i nowych rynkach. Chcemy zaproponować kompletną ofertę dla energetyki" - poinformował prezes Radpolu, Andrzej Sielski.

"Wydaje się, że do 2015 r. nasza marża netto powinna wzrosnąć do ponad 10 proc., choć oczywiście liczymy na to, że ten poziom uda się osiągnąć szybciej" - dodał

Reklama

Przypomniał, że rentowność netto grupy po 2012 r. wynosiła ok. 8 proc. Marża netto na poziomie ponad 10 proc. ma być efektem: nowych, wysokorentownych produktów oraz wzrostu wysokomarżowego eksportu (systemy dla ciepłownictwa oraz wyroby termokurczliwe dla energetyki przeznaczone na eksport).

Jak poinformował Sielski, motorem wzrostu grupy Radpol ma być segment ciepłowniczy.

"Ciepłownictwo jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem naszej działalności. 100 mln zł sprzedaży do 2015 r., to jest poziom, który musimy w nim osiągnąć, aby myśleć o 300 mln zł obrotów i 10-proc. rentowności EBITDA grupy" - skomentował prezes.

Grupa działa także w obszarach energetyki zawodowej, gazownictwa, wody i kanalizacji.

Radpol planuje wzrost o 50 proc. wolumenu sprzedaży rur do przesyłu wody, gazu i kanalizacji. Celem emitenta jest zwiększenie udziału w rynku rur do instalacji gazowych do 24 proc. (przy zakładanym wzroście rynku o 4 proc. rocznie) oraz do 11 proc. w segmencie rur do instalacji wodociągowych (przy zakładanym wzroście rynku o 4 proc. rocznie).

Grupa zakłada ekspansję zagraniczną poprzez dywersyfikację odbiorców, wejście na nowe rynki oraz przygotowanie oferty dla ciepłownictwa na rynki zagraniczne, która w 2015 r. ma stanowić ponad 30 proc. całości eksportu.

Radpol zakłada w planie rozwoju na lata 2013-2015 utrzymanie wskaźnika dług netto/EBITDA na bezpiecznym poziomie około 2,5. Jak poinformował wiceprezes spółki Marcin Rusiecki, na koniec 2012 r. wynosił on 1,7.

Radpol poinformował także, że planowane korzyści finansowe ze zrealizowanego w 2012 r. połączenia spółek Radpol i Rurgaz to ok. 400-450 tys. zł w 2013 r. oraz ok. 850-900 tys. w 2014 r. Grupa zamierza także włączyć spółkę Wirbet w struktury Radpolu - ma to nastąpić w II połowie 2014 r lub w I połowie 2015 r.

W 2012 r. Radpol zanotował 155,5 mln zł przychodów w stosunku do 132,4 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny zmniejszył się do 17,5 mln zł z 21,7 mln zł w 2011 r., a zysk netto spadł rdr do 12,5 mln zł z 14,2 mln zł.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »