Atrakcyjna oferta Playa

Oferta publiczna właściciela operatora telefonii komórkowej Play, ma objąć do 121,6 mln istniejących akcji spółki. Cena maksymalna akcji została ustalona na 44 zł, co oznacza, że wpływy z oferty mogą sięgnąć ok. 5,3 mld zł - podało Play Communications w prospekcie emisyjnym. Debiut spółki na GPW zaplanowano wstępnie na 27 lipca. Analitycy PKO BP wyceniają Playa na 39,2-52,8 zł za akcję.

Akcjonariusz sprzedający (Play Holdings 1 S. r.l.) zaoferuje inwestorom do 97,8 mln istniejących akcji, czyli do 39,1 proc. wszystkich walorów Play Communications. Ponadto akcjonariusz udzielił globalnym koordynatorom oferty opcję nabycia do 11,05 mln akcji dodatkowego przydziału, jak również podał, że może zwiększyć liczbę akcji sprzedawanych maksymalnie o nie więcej niż 12,70 mln akcji, o ile uzna, że pozwala na to popyt ze strony inwestorów. Łącznie oferta ma objąć do 121,6 mln akcji.

Ponadto w ramach oferty publicznej zarząd spółki oraz kluczowi menedżerowie i pracownicy będą mogli objąć do 3,6 mln akcji. Po zakończeniu oferty papiery te mają stanowić 1,42 proc. akcji Play Communications.

Reklama

Akcjonariusz sprzedający akcje w ofercie zamierza wykorzystać część wpływów, by przedterminowo wykupić obligacje Senior PIK Toggle Notes, o zapadalności w 2022 r., wyemitowane przez Impera Holdings, swoją spółkę dominującą. Pozostałą część uzyskanych środków wykorzysta na sfinansowanie dystrybucji do swoich akcjonariuszy (Tollerton Investments oraz Telco Holdings) i częściowe rozliczenie pieniężne istniejących programów motywacyjnych.

Jorgen Bang-Jensen, prezes spółki P4 (działającej pod marką Play) pytany o możliwość emisji akcji przez spółkę po ofercie publicznej, poinformował na konferencji prasowej, że Play, po wejściu na GPW, będzie posiadał "dobrą platformę" do korzystania z różnych form finansowania.

Cena maksymalna akcji w ofercie została ustalona na 44 zł za jedną akcję - na podstawie takiej ceny akcji kapitalizacja rynkowa spółki może kształtować się na poziomie ok. 11,2 mld zł (ok. 2,6 mld euro).

Agencja Bloomberg podała, że przedział cenowy na potrzeby budowy księgi popytu wśród akcjonariuszy instytucjonalnych wynosi 34-44 zł.

Filip Paszke, dyrektor DM PKO BP, ocenił w trakcie konferencji prasowej, że po ofercie publicznej kapitalizacja Play Communications będzie wystarczająca do tego, by spółka weszła do indeksu WIG 20.

Spółka podała, że docelowa wielkość oferty ma wynieść od ok. 38-44 proc. akcji spółki, z wyłączeniem opcji dodatkowego przydziału, lub między ok. 42-48 proc. akcji spółki z uwzględnieniem dodatkowego przydziału.

Proces budowy księgi popytu rozpoczął się 3 lipca i potrwa do 13 lipca. Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy na akcje w terminie od 4 do 12 lipca br.

Spółka zakłada się, że ok. 5 proc. ostatecznej ogólnej liczby akcji będzie zaoferowane inwestorom indywidualnym i uprawnionym pracownikom.

Ważne daty:

Okres zapisów dla inwestorów indywidualnych został podzielony na dwie części: zlecenia zakupu złożone w pierwszym okresie zapisów (4-7 lipca 2017 r.) uzyskają przydział preferencyjny, który w przypadku redukcji zapisów na akcje, co do zasady będzie dwukrotnie wyższy niż przydział dla zleceń złożonych w drugim okresie zapisów (8-12 lipca 2017 r.).

Zapisy inwestorów instytucjonalnych potrwają od 14 do 18 lipca.

Cena oferowanych akcji zostanie ogłoszona 13 lipca br., a przydział akcji oferowanych zostanie dokonany do 20 lipca 2017 r. Zakłada się, że pierwszy dzień debiutu akcji spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie odbędzie się 27 lipca 2017 r.

Uprawnieni pracownicy, czyli głównie pracownicy spółki i jej spółek zależnych, mogą składać zapisy pomiędzy 4 a 12 lipca br., do maksymalnej liczby 668 akcji na pracownika. Mogą uczestniczyć w IPO po cenie akcji z oferty, z 15 proc. dyskontem.

JP Morgan, BofA Merrill Lynch oraz UBS Investment Bank działają jako Globalni Koordynatorzy i Współprowadzący Księgę Popytu. Bank Zachodni WBK oraz Dom Maklerski PKO Banku Polskiego działają jako Współprowadzący Księgę Popytu i Współoferujący.

Spółka i akcjonariusz sprzedający zgodzili się na wprowadzenie zobowiązania do niesprzedawania akcji spółki przez 180 dni od momentu debiutu (tzw. lock-up). Nowe akcje, które zostaną wyemitowane, dla zarządu oraz około 100 menedżerów i kluczowych pracowników w pierwszym dniu notowania, lub wkrótce po, będą również podlegały lock-upowi do trzech lat.

Play w perspektywie średnioterminowej oczekuje dalszego jednocyfrowego rocznego wzrostu przychodów operacyjnych przy jednoczesnej dalszej poprawie marży skorygowanej EBITDA, dzięki dźwigni operacyjnej i zakończeniu budowy własnej sieci telekomunikacyjnej obejmującej terytorium całego kraju.

"Marża powinna się poprawiać ze względu na dobre otoczenie gospodarcze, migrację klientów na usługi abonamentowe oraz rozbudowę własnej sieci, która istotnie obniży koszty roamingu krajowego" - powiedział na konferencji Bartosz Dobrzyński, członek zarządu, dyrektor ds. marketingu.

Spółka podała wcześniej, że planuje wypłatę dywidendy w wysokości 650 mln zł w II kw. 2018 r. za 2017 rok. W kolejnych latach planuje roczny wskaźnik wypłaty dywidendy w wysokości 65-75 proc. skonsolidowanych wolnych przepływów pieniężnych. Polityka dywidendowa ma zostać poddana przeglądowi, gdy Play Communications osiągnie długoterminowy cel poziomu wskaźnika dług netto do skorygowanej EBITDA na poziomie ok. 2,5-krotności.

Operator telekomunikacyjny zakłada w tym roku inwestycje na poziomie poniżej 700 mln zł. Wzrost nakładów inwestycyjnych będzie wynikał z przyspieszonej budowy ogólnokrajowej sieci spółki, która pochłonie dodatkowo 500 mln zł w latach 2018-2020. Spółka oczekuje, że stosunek nakładów inwestycyjnych do przychodów operacyjnych wyniesie w średniej perspektywie około 8 proc. rocznie.

Pod względem zarejestrowanej liczby klientów, Play jest drugim co do wielkości operatorem telefonii komórkowej w Polsce - na koniec marca 2017 r. posiadał ponad 14,3 mln klientów. Na koniec marca udział rynkowy spółki mierzony liczba klientów wynosił 27,6 proc. Operator ocenia, że będzie nadal zwiększać swój średni przychód na klienta i utrzymywać lub dalej obniżać już i tak niski wskaźnik odłączeń klientów, który konsekwentnie utrzymuje się poniżej średnich poziomów obserwowanych wśród rynkowych konkurentów.

Sieć sprzedaży Play na koniec marca tego roku składała się z ponad 850 placówek w 420 miastach.

W 2016 roku przychody Play wzrosły o 13 proc. do 6,12 mld zł. Skorygowana EBITDA operatora wzrosła natomiast o 13,9 proc. do 2,04 mld zł, a marża zysku wyniosła 33,3 proc. Nakłady inwestycyjne Play w 2016 roku wyniosły 486 mln zł (wobec 429 mln zł rok wcześniej).

W pierwszym kwartale 2017 r. spółka wygenerowała przychody operacyjne na poziomie 1,58 mln zł, co stanowi wzrost o 9,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r. Skorygowana EBITDA za okres trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2017 r. wyniosła 564 mln zł, odnotowując wzrost rok do roku o 20,8 proc.

PKO BP wyceniają Playa na 39,2-52,8 zł za akcję. BZ WBK, na 37,6 zł za akcję.

(metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych)

Harmonogram oferty publicznej Play Communications

3 lipca - rozpoczęcie procesu budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych;

4-7 lipca - pierwszy okres przyjmowania zapisów od inwestorów indywidualnych, w stosunku do których zostanie zastosowany przydział preferencyjny;

8-12 lipca- drugi okres przyjmowania zapisów od inwestorów indywidualnych w stosunku do których nie zostanie zastosowany przydział preferencyjny;

4-12 lipca - przyjmowanie zapisów od uprawnionych pracowników;

13 lipca - zakończenie procesu budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych, ustalenie ceny akcji oferowanych, ceny akcji oferowanych dla uprawnionych pracowników, ostatecznej liczby akcji oferowanych, które mają być oferowane w ofercie oraz ostatecznej liczby akcji oferowanych, które mają być oferowane poszczególnym rodzajom inwestorów;

14-18 lipca - przyjmowanie zapisów od inwestorów instytucjonalnych;

19 lipca - sesja rozliczeniowa na GPW - złożenie zleceń sprzedaży akcji oferowanych na rzecz inwestorów indywidualnych za pośrednictwem systemu GPW;

do 20 lipca - ewentualne złożenie zapisów przez zastępczych inwestorów instytucjonalnych, którzy odpowiedzą na dodatkowe zaproszenia; przydział akcji oferowanych;

26 lipca - przewidywana data zapisania akcji oferowanych na rachunkach papierów wartościowych inwestorów instytucjonalnych;

27 lipca - przewidywany pierwszy dzień notowania akcji na GPW.

(PAP Biznes)

PAP
Dowiedz się więcej na temat: IPO | Play | GPW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »