Dobre wyniki finansowe w pierwszym półroczu Grupy Orbis

Dobre wyniki finansowe - wzrost przychodów o 6,2% (r/r), do poziomu 679,5 mln zł. Wzrost wskaźnika RevPAR o 7% (like-for-like) we wszystkich krajach regionu Europy Wschodniej . Ambitny cel - wskaźnik EBITDA w ujęciu całorocznym na poziomie 450-460 mln zł.

Dobre wyniki finansowe - wzrost przychodów o 6,2% (r/r), do poziomu 679,5 mln zł. Wzrost wskaźnika RevPAR o 7% (like-for-like) we wszystkich krajach regionu Europy Wschodniej . Ambitny cel - wskaźnik EBITDA w ujęciu całorocznym na poziomie 450-460 mln zł.

Rozwój sieci - 7 nowych umów asset light w nowych krajach: Serbii oraz Bośni i Hercegowinie.

Nowe podejście do kultury korporacyjnej w Grupie Orbis. "Po doskonałym dla Orbisu roku 2016, Grupa w dalszym ciągu korzystała zarówno w wyniku realizacji programu zrównoważonego wzrostu jak też dobrej koniunktury gospodarczej we wszystkich krajach regionu. " - powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis SA.

WYNIKI

W pierwszym półroczu 2017 r. Orbis odnotował rekordowe wyniki finansowe; przychody wzrosły o 6,2% do poziomu 679,5 mln złotych, a wskaźnik EBITDA operacyjna osiągnął dwucyfrowy wzrost +23,1% do wartości 202,2 mln złotych. Orbis może również pochwalić się znaczącym wzrostem wskaźnika RevPAR o 7% w ujęciu like-for-like, głównie dzięki wyższej średniej cenie za pokój (o 4,3% r/r). Wyniki te odzwierciedlają wpływ skutecznego zarządzania przychodami oraz aktywnej strategii dystrybucji. Osiągnięciu tak wysokiego wyniku sprzyjał również korzystny dla turystyki klimat w całym regionie. W pierwszej połowie 2017 r. Spółka zmieniła strukturę organizacyjną i obecnie skupia się bardziej na zarządzaniu rynkami zamiast konkretnymi markami hotelowymi. Takie podejście umożliwia skuteczniejsze i bardziej efektywne funkcjonowanie hoteli w kluczowych lokalizacjach.

Reklama

PORTFOLIO

Orbis nadal rozwija sieć hotelową w szybkim tempie. W pierwszej połowie 2017 r. Spółka 7 nowych umów franczyzowych i o zarządzanie obejmujących łącznie 940 pokoi, dzięki czemu jeszcze w 2017 r., Orbis poszerzy działalność o dwa nowe rynki: w Serbii oraz w Bośni i Hercegowinie. Niezależnie od rozwoju segmentu asset light, Grupa kontynuuje również budowę 6 własnych hoteli (łącznie 560 pokoi), które zostaną otwarte w nadchodzących latach. Orbis ma szeroko zakrojone plany rozwojowe, obejmujące łącznie 40 hoteli z blisko 5 000 nowych pokoi. Dzięki bardzo dobrej sytuacji finansowej Spółka aktywnie działa na rynku poszukując potencjalnych celów przejęcia.

Po zakończeniu etapu refinansowania portfolio i wykupieniu hoteli w Budapeszcie Spółka modernizuje przejęte obiekty dla zapewnienia jeszcze lepszych wyników i wyższego zwrotu z inwestycji. W pierwszym półroczu 2017 r. poziom wydatków na środki trwałe (CAPEX) wyniósł 518,5 mln złotych. Najważniejsze przedsięwzięcia remontowe obejmują m.in. hotele t.j.: Mercure Budapest City, Mercure Budapest Buda, Novotel Kraków City West i Novotel Poznań Center, (który zostanie przekształcony w dwa hotele - Novotel i ibis). Nowoczesne hotele, zgodne z aktualnymi trendami w projektowaniu wnętrz oraz indywidualne podejście do obsługi gości, przełożą się w efekcie na dalszy wzrost wyników.

"Znakomite wyniki Orbisu osiągnięte w pierwszym półroczu 2017 roku oraz pozytywne perspektywy na nadchodzące miesiące znalazły odzwierciedlenie w prognozie wskaźnika EBITDA operacyjna na rok 2017 (450-460 mln zł). Przyszłość jest obiecująca; Spółka zamierza nadal rozwijać trzy strategiczne obszary działalności, określone jako: Wyniki, Portfolio i Pracownicy. Celem Orbisu jest takie wzmocnienie pozycji lidera w branży hotelowej w Europie Wschodniej, by z sukcesem stawić czoła ewentualnym spowolnieniom gospodarczym. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego wzrostu Grupa Orbis rośnie w siłę."- podsumował Gilles Clavie.

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferująca

20 000 pokoi w 117 hotelach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

mzb

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »