25 proc. więcej uwiedzionych

Nowe samochody cieszą się coraz większą popularnością. Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w styczniu dealerzy promocjami skusili ponad 28 tys. klientów, czyli blisko 25% więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Podobna tendencja widoczna była w ciągu całego ubiegłego roku.

Sprzedaż nowych aut w styczniu wzrosła o 6 proc. miesiąc do miesiąca i wyniosła 28.367 sztuk, a rok do roku wzrosła o 24,58 proc. - podał instytut Samar. "Styczeń bieżącego roku przyniósł nadspodziewanie dobre wyniki sprzedaży. Zgodnie z deklaracjami producentów, sprzedano ponad 28 tysięcy aut, o 6 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu, a także o niemal 25 proc. więcej niż w styczniu ubiegłego roku. Tak dobry rezultat, znacznie przewyższający pierwotne prognozy, to przede wszystkim wynik prowadzonych przez producentów akcji wyprzedażowych starszego rocznika" - napisał Samar.

Reklama

Bieżący, dobry wynik nie wpływa na razie na sformułowaną wcześniej prognozę całoroczną. W opinii ekspertów instytutu, wzrost sprzedaży w roku 2008 na poziomie 15 proc. jest prawdopodobny.

W styczniu import używanych pojazdów wyniósł 70.681 sztuk, o 1,03 proc. więcej niż rok wcześniej - podał we wtorek w komunikacie instytut Samar.

"Liczba samochodów nowych i używanych sprowadzonych do Polski poza autoryzowaną siecią producentów i importerów nieznacznie przekroczyła poziom 70 tysięcy sztuk. Wynik ten jest zaledwie o 1 proc. wyższy od zanotowanego w styczniu roku 2007. Niestety, wciąż przekracza on ponad dwukrotnie poziom sprzedaży samochodów nowych" - napisał instytut w komunikacie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samar | proca | instytut | nowe samochody | samar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »