Co dalej z Daewoo?
Dzisiaj rozpoczyna się drugi przetarg na przejęcie Daewoo Motor.
Po wycofaniu się w piątek Forda z negocjacji w sprawie przejęcia Daewoo
Motors, nadal ważą się losy południowokoreańskiego koncernu. Ford, który
wcześniej zyskał wyłączność na prowadzenie rozmów w sprawie wchłonięcia
Daewoo, wycofał się jednak w związku z kontrowersjami dotyczącymi zadłużenia
koreańskiej firmy. Po rezygnacji Forda cena akcji Daewoo od razu spadła.
Przejmując koreański koncern, zachodnie konsorcja mają szansę wejść na
chłonne rynki Dalekiego Wschodu, a także umocnić pozycję w Europie, gdzie
Daewoo ma swoje filie.
Przy ostatecznym wyborze kandydata do dalszych negocjacji będzie brana
pod uwagę proponowana przez niego cena, a także skutki odwlekania w czasie
zakończenia transakcji sprzedaży Daewoo Motor. Wierzyciele koreańskiej
firmy chcą, aby kontrakt w sprawie sprzedaży Daewoo Motor został podpisany
najpóźniej do 20 października. Swoje oferty złożyły: General Motors Corp/Fiat
SpA oraz Hyundai Motor Co/DaimlerChrysler.