Lara Gessler: Przestajemy się wstydzić tego, co polskie

Zdaniem restauratorki polska kuchnia w ostatnich latach bardzo się zmieniła. Transformacje spowodowane są głównie rosnącymi wymaganiami konsumentów. Polacy coraz częściej zwracają uwagę na swoją dietę – dbają o jej różnorodność. Robią to przede wszystkim ze względu na swoje zdrowie.

Lara Gessler pełniła funkcję jurora w konkursie dwumiesięcznika "KUKBUK" adresowanym do producentów żywności, rzemieślników oraz właścicieli niebanalnych miejsc gastronomicznych.  Przyznaje, że takich w Polsce jest coraz więcej. Podejście do kuchni w naszym kraju nieustannie się zmienia. Jej zdaniem jest z nim coraz lepiej.

- Coraz więcej podróżujemy, próbujemy różnej kuchni i zaczynamy zauważać jakość. Produkty niszowe są pieczołowicie robione w gospodarstwach. Jednak dzięki dyskontom, które pokazują wiele konceptów, zaczynamy poznawać się na jakości i zaczynamy mieć potrzebę różnorodności w naszej diecie. To bardzo dobry kierunek - mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle Lara Gessler.

Reklama

Według restauratorki pandemia bardzo wpłynęła na konsumenckie wybory Polaków. Plusem bez wątpienia jest to, że wiele osób podczas kwarantanny zaczęło gotować i eksperymentować w kuchni. Nie wszystkie zmiany można jednak uznać za pozytywne.

- Mamy obecnie mniej pieniędzy, jemy skromniej. Nie zawsze jedzenie polskich produktów wiąże się z oszczędzaniem. Częstokrotnie jest odwrotnie. Małe przedsiębiorstwa nie mają skali, która pozwoliłaby zaoferować niskie ceny i spowodować, że szersze grono odbiorców zacznie korzystać z produktów - zaznacza.

Lara Gessler zwraca uwagę na to, że wybory konsumenckie, a także rosnące wymagania kształtują rynek. Obecnie w Polsce pojawia się wiele marek spożywczych, które w swoim asortymencie mają produkty różnorodne, dobre jakościowo oraz smaczne. Według restauratorki przyszłość pod tym względem będzie wyglądać bardzo interesująco, ponieważ nowe pokolenie Polaków jest odważne, kreatywne i pewne swego.

- W Polsce przybywa coraz więcej jakościowych marek. Wynika to z tego, że wracamy do korzeni, przestajemy się wstydzić tego, co polskie. Powracamy do receptur naszych dziadków, zaczynamy doceniać ziemię. Coraz więcej z nas tworzy własne przedsiębiorstwa. Mamy dużo większą dostępność, przewietrzone umysły, objechaliśmy kawałek świata w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Mamy więcej odwagi i coraz mniej kompleksów - zaznacza.

Bardzo duże możliwości daje internet. Dzięki niemu popularyzowane są nowe trendy kulinarne, ludzie mogą wymieniać się przepisami, a także śledzić działalność ulubionych marek i kucharzy.

- Cały czas jest nam potrzebna promocja. Social media są bardzo demokratyczne i pozwalają, żeby o dobrych produktach dowiedziała się rzesza ludzi. W dobie telewizji byłoby to zupełnie nie do zrobienia. Teraz jest łatwiej. Potrzebna jest zarówno dobra wola producentów żywności niszowej, jak i wyostrzona ciekawość konsumentów - mówi Lara Gessler.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Źródło informacji

Newseria Biznes
Dowiedz się więcej na temat: polskie produkty | polska żywność | produkty regionalne | oscypki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »