Piłem - NIE Jadę!

Wywiad INTERIA.PL z prezesem Wyborowa SA, dyrektorem zarządzającym Pernod Ricard Polska Guillame Girard-Reydetem.

Program Grupy Pernod Ricard w Polsce realizowany pod hasłem "Piłem - NIE Jadę!" był adresowany tym roku po raz pierwszy także do rowerzystów. Jaka jest historia tej akcji i dlaczego tym razem skierowaliście komunikację także do tej grupy uczestników ruchu drogowego?

- Sam program realizowany pod hasłem "Piłem - NIE Jadę!" jest częścią większej grupy aktywności podejmowanych w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu i miał swoją premierę w 2011 roku. Wtedy to pracownicy Pernod Ricard Polska rozdali kierowcom na warszawskich ulicach ponad 20 000 ulotek edukacyjnych. Kolejna edycja w 2012 r. poświęcona był problemowi "Młodzi i alkohol", za to rok temu skupiliśmy się na tzw. syndromie dnia następnego - problemie często bagatelizowanym przez kierowców.

Reklama

- W tym roku działania skierowane są także do rowerzystów. Dlaczego? W Polsce z roku na rok przybywa osób, dla których rower jest środkiem transportu pierwszego wyboru. Badania pokazują, że aż 94 proc. Polaków deklaruje umiejętność jazdy na rowerze.

- Proszę sobie wyobrazić, że 22 maja blisko 19 tysięcy pracowników Grupy Pernod Ricard na całym świecie, w tym prawie 400 osób w Warszawie i Zielonej Górze przejechało na rowerach, aby zamanifestować swoje poparcie dla hasła "Piłem - NIE Jadę!". Uczyniliśmy to w ramach 4 edycji globalnego programu Responsib'ALL DAY, którego idea - mogę powiedzieć to z całą odpowiedzialnością - jest unikatowa na skalę światową. Co jest w niej tak wyjątkowego? Opiera się na przekonaniu, że wszyscy pracownicy powinni być zaangażowani w promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, tym samym stając się dumnymi ambasadorami wartości firmy.

- W ramach hasła: bezpieczeństwo przede wszystkim, we współpracy z Urzędami Miasta Stołecznego Warszawa oraz Zielonej Góry ufundowaliśmy 13 rowerowych stacji serwisowych właśnie w tych miastach. Będzie tam można zmienić łańcuch, dopomponować oponę czy dokręcić śrubkę. Mamy nadzieję, że będą służyć mieszkańcom i stale przypominać o haśle "Piłem-NIE Jadę!", którym zostały oklejone stacje.

Kampanie edukacyjne przynoszą efekty? Grupa ma dane policji na ten temat?

- Ogólnodostępne statystyki pokazują, że liczba wypadków z udziałem nietrzeźwych kierowców powoli, ale systematycznie spada. Według danych Policji w 2013 roku,

w porównaniu do roku 2012 nasta?pił spadek liczby ujawnionych kierujących pojazdami pod wpływem alkoholu aż o 7 843 osoby. To sporo. Myślę, że nieocenione są prowadzone konsekwentnie akcje społeczne mające na celu uświadomienie kierowców, jakie ryzyko niesie za sobą prowadzenie samochodu po spożyciu alkoholu.

- Nieustanna edukacja i zaszczepianie odpowiedzialnych postaw wśród uczestników ruchu drogowego to także kluczowy cel naszych działań. Warto przypomnieć, że komunikacja w tym obszarze trwa 365 dni w roku. Liczba podejmowanych działań nieustannie się zwiększa, a nasza kreatywność wciąż podsuwa nam nowe pomysły.

- Staramy się, aby do każdej grupy dotrzeć z przekazem w najbardziej przystępny i prosty dla nich sposób. Stąd wykorzystanie tradycyjnych oznakowań na produkcie, czy materiałach prasowych, ale również nowoczesne narzędzia w postaci aplikacji na smartfony. Takie zróżnicowanie komunikacji naprawdę działa!

Na ile skutecznie koncern zachęca sprzedawców oraz partnerów biznesowych do odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu?

- Co może być dla Pana interesujące to fakt, że Grupa Pernod Ricard jako jedna z wiodących firm z branży alkoholowej zobowiązała się wobec Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) do podjęcia działań w pięciu obszarach związanych z odpowiedzialnym spożywaniem alkoholu. W ramach zobowiązań ważnym punktem jest właśnie zobowiązanie do szerzenia idei odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu wśród sprzedawców alkoholu i partnerów biznesowych.

- Istotne jest również ponowne przypomnienie, że w ramach platformy Responsib'ALL DAY pracownicy firmy stają się ambasadorami wartości firmy. To niezwykle ważne, jeśli przypomnimy, że w Polsce jest to blisko 400 pracowników. Jeśli każda z tych osób opowie o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu przynajmniej 3 osobom na rok, a te 3 osoby kolejnym 2, to okazuje się, że jest to bardzo efektywny kanał komunikacji! Nasi pracowniny wykonują bezcenną pracę na rzecz budowania świadomości odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

- Również nasi partnerzy biznesowi zobowiązani są do podobnego postępowania. Nawiązując z nami współpracę, podpisują Kodeks Przekazów Marketingowych Pernod Ricard, który zawiera najważniejsze informacje dotyczące tego, w jaki sposób i do kogo mogą mówić o alkoholu.

- Dodatkowe regulacje przyjęliśmy również na siebie z ramienia Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS). Ta największa organizacja branżowa w Polsce podejmuje szerokie szerokie działania edukacyjne, w które regularnie się włączamy. Jesteśmy także partnerami kampanii PŁYWAM BEZ PROMILI organizowanej przez Stowarzyszenie Polska Wódka. Celem kampanii jest propagowanie bezpieczeństwa związanego z odpowiedzialnym spożywaniem alkoholu nad, w i na wodzie. To niezwykle ważna społecznie kampania zwłaszcza w okresie wakacyjnym.

Jakie nadzieje wiążecie z aplikację mobilną "AlkoFAKTY"?

- Byłem pod wrażeniem jej intuicyjności i nie bez przeszkód odpowiedziałem na wszystkie zawarte w niej pytania dotyczące alkoholu. Do tej pory aplikację pobrało około 38 000 osób! Innowacyjna aplikacja zawiera 3 ciekawe zakładki. Quiz sprawdzający wiedzę o spożywaniu alkoholu i jego wpływie na postrzeganie rzeczywistości, Fakty i Mity o alkoholu oraz AlkoKalkulator, dzięki któremu w szybki i prosty sposób można obliczyć orientacyjną zawartość spożytego alkoholu w organizmie. Dzięki AlkoFaktom użytkownicy aplikacji mogą obalić wiele mitów na temat alkoholu. Na przykład, czy wie Pan, że picie różnych napojów, szczególnie energytyzujących lub kawy, zimny prysznic, czy wysiłek fizyczny nie powoduje szybszego metabolizmu alkoholu w organizmie? To tylko wybrane informacje zawarte w aplikacji, która w przystępny sposób edukuje i buduje świadomość odpowiedzialnej konsumpacji alkoholu wśród konsumentów. Popularność narzędzia zmobilizowała nas do wprowadzenia w Polsce także nowej aplikacji "Wise drinking", która także będzie szerokim kompendium wiedzy na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Liczymy, że będzie równie popularna.

Czy w związku z okresem wakacyjnym firma przewiduje specjalne działania w ramach poprawy świadomości odpowiedzialnej konsumpcji?

- Wiosenno-letnie miesiące to okres szczególny jeśli chodzi o konsumpcję alkoholu. Kiedy żar leje się z nieba alkohol częściej staje się pokusą, zwłaszcza dla młodych ludzi, którzy często błędnie oceniają właśnie możliwości i wpływ alkoholu na organizm.

- Nie jest przypadkiem, że działania podejmowane przez Grupę Pernod Ricard w ramach kampanii Responsib'ALL DAY przypadają właśnie na ten okres. Właśnie teraz szczególnie głośno namawiamy do pobrania aplikacji zachęcajęcej do spożywania alkoholu z głową. W materiałach promocyjnych przygotowywanych na najbliższy czas, które pojawiają się w kurortach wakacyjnych znajdą się specjalne oznakowania przypominające o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Mam nadzieję, że przykują uwagę i staną się jasnym sygnałem dla urlopowiczów.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pita | Pici | Polska | Wyborowa | picie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »