Ryanair sprzedał milionowy bilet
Na loty taniego przewoźnika Ryanair do i z Polski złożono do końca maja ponad milion rezerwacji - poinformowali przedstawiciele przewoźnika na spotkaniu z dziennikarzami w środę. Milionowego pasażera przewiózł w końcu maja Centralwings.
W najbliższych miesiącach (od 1 sierpnia do 25 października) Ryanair uruchomi nowe trasy z Wrocławia, Krakowa i Poznania do Glasgow - Prestwick, Liverpoolu, Shannon, Frankfurtu - Hahn.
Przedstawiciele Ryanaira poinformowali również, że w ostatnim roku finansowym linie te przyniosły 302 mln euro zysku netto i przewiozły 35 mln pasażerów. W kolejnym roku zamierzają przewieźć 42 mln pasażerów.
Inny tani przewoźnik, należący do LOT-u Centralwings, poinformował w końcu maja, że przewiózł milionowego pasażera. Jak poinformowały w środę tanie linie easyJet, od maja 2005 roku obsłużyły one ponad 31,7 mln pasażerów, a w samym maju 2006 roku ponad 2,9 mln pasażerów. Przychód w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyniósł ponad 1,5 mld funtów (wzrost o 21,1 proc.).
Według danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego z końca maja, w pierwszym kwartale bieżącego roku tanie linie obsłużyły 43,5 proc. z ponad 2,5 mln pasażerów w ruchu regularnym w Polsce.
W tym samym okresie ubiegłego roku linie niskokosztowe posiadały jedynie 25,8 proc. udziału w tym segmencie rynku.
Ciągle zdecydowanie największą grupą w polskich portach lotniczych byli pasażerowie PLL LOT. Stanowili oni ponad 36 proc. wszystkich obsłużonych pasażerów w rynku przewozów regularnych.
Na drugim miejscu znalazł się niskokosztowy przewoźnik Wizz Air. Trzecią pozycję zajmuje Ryanair, a na kolejnych miejscach są: Centralwings, Lufthansa oraz SkyEurope.
Swój udział w polskim rynku przewozów regularnych zdecydowanie zwiększyły linie niskokosztowe (LCCs). Spośród dziewięciu LCCs aż siedem znalazło się w pierwszej dziesiątce największych przewoźników działających w Polsce: węgierski Wizz Air, irlandzki Ryanair, polskie linie Centralwings, słowacki Sky Europe, brytyjski easyJet, niemiecki Germanwings oraz Norwegian Air Shuttle.