Wielka Brytania: Gospodarstwa przepłacają za energię

Gospodarstwa domowe w Wielkiej Brytanii przepłacają za energię. Takie informacje podała organizacja uSwitch, zajmująca się porównywaniem ofert dostawców różnego rodzaju usług (dostaw energii, gazu czy usług telekomunikacyjnych).

Ponad 52 proc. brytyjskich gospodarstw domowych zapłaciło za energię więcej, niż wynikałoby z rzeczywistego zużycia. Dostawcy energii zalegają klientom 1,2 mld funtów.

W zeszłym roku 47 proc. klientów zapłaciło za energię więcej, niż wyniosło ich rzeczywiste zużycie.

Przeciętnie gospodarstwo domowe przepłaciło za energię 86 funtów, a 21 proc. mogłoby domagać się zwrotu ponad 100 funtów. Około 250 tys. klientów może odzyskać nawet ponad 500 funtów w skali roku.

Według uSwitch, większa liczba gospodarstw domowych, które przepłacają za energię, to wynik łagodnej tegorocznej zimy, co przełożyło się na niższe zużycie energii. Tymczasem większość rachunków za prąd i gaz wystawiana jest na podstawie prognoz, co przekłada się na różnice między zapłaconą kwotą a faktycznym zużyciem.

Reklama

W Wielkiej Brytanii każdy z klientów może domagać się od dostawcy zwrotu różnicy między zapłaconymi rachunkami a faktycznym zużyciem. Nie jest to jednak powszechna praktyka. Klienci wolą potraktować te środki jako bufor na wypadek wyższego zużycia energii w kolejnej zimie.

Jest też grupa klientów, którzy zalegają z płatnościami wobec dostawców. Według uSwitch, stanowią oni około 14 proc. wszystkich konsumentów i łącznie zalegają z kwotą 464 mln funtów. Średni poziom zaległości to 128 funtów na gospodarstwo domowe.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: energetyka | dostawcy energii elektrycznej | Wielka Brytania
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »