Chcesz reklamować swój biznes? Koniecznie przeczytaj!
Często ludzie decydujący się na rozpoczęcie reklamy swojego biznesu, nieświadomie dają się naciągnąć przez nieprofesjonalne agencje na koszty za działania marketingowe, które w wielu przypadkach bywają zbędne. Jak sprawdzić, co naprawdę będzie dla nas skuteczne?
W zależności od typu naszej działalności oraz wielkości zasięgu reklamy możemy w bardzo ścisły sposób dopasować agencję, która w przystępnej cenie, pomoże nam osiągnąć zamierzone cele sprzedażowe.
Oczekiwaniom działalności, opierającej się na sprzedaży produktów online z pewnością sprosta agencja interaktywna, która w sposób możliwie wyczerpujący zapewni nam widoczne zyski ze sprzedaży towaru czy usług. Udając się do agencji, możemy liczyć na stworzenie w pełni profesjonalnej strony internetowej dla naszego biznesu, pozycjonowania, prowadzenia skutecznych funpage'ów na najpopularniejszych portalach społecznościowych czy po prostu rozpoczęcia skutecznej kampanii reklamowej w płatnych wynikach wyszukiwania.
W przypadku branż, których usługi odbywają się na miejscu, z kolei agencje mediowe oferują nam wzbogacenie dodatkowo reklam, poprzez umieszczenie informacji na temat firmy w lokalnej prasie, stacjach radiowych, ulotkach czy banerach, które możemy zobaczyć najczęściej w środkach komunikacji miejskiej, czy przystankach autobusowych. Czynności takie oczywiście wiążą się z większym kosztem, jednak w wyżej wymienionym przypadku jest do bardzo dobra inwestycja.
Większe firmy, które dysponują dużymi środkami, zwykle współpracują z domami mediowymi, oferującymi całkowity pakiet, profesjonalnych usług. Czym są dokładnie domy mediowe?
Są to pierwotne agencje mediowe, które w pierwszych latach istnienia zajmowały się planowaniem i zakupem kampanii reklamowych. Wraz z rozwojem rynku, agencje zaczęły tworzyć odrębne działy mediowe, a te z czasem stały się zupełnie osobnymi spółkami. Organizacje te specjalizują się głównie tworzeniem strategii i nabywaniem mediów, przeprowadzaniem przetargów oraz badaniem konkurencji.
Możemy niemalże przebierać w ofertach, które proponują nam biura, specjalizujące się w marketingu, natomiast przedstawiane przez nie stawki za poszczególne działania, bywają czasem niewiarygodnie zróżnicowane. Bardzo często, młodzi przedsiębiorcy trafiają prosto w sidła nieuczciwych reklamodawców, oferujących szybkie efekty w "konkurencyjnie niskich cenach". W realnym życiu ostateczne rezultaty zdecydowanie odbiegają od tych deklarowanych przez firmę i można je tylko podsumować powiedzeniem "co tanie, to drogie".
Po konsultacji, z daną agencją, należy sprawdzić wiarygodność podanych przez nią informacji poprzez np. opinie internautów, którzy mieli okazję korzystać już z ich usług. Przed ostatecznym podpisaniem umowy współpracy, powinno się porównać raz jeszcze wybraną ofertę z pozostałymi, ponieważ zerwać zawartą już umowę z biurem bywa znacznie trudniej niż ją podpisać.