Centra kongresowe sposobem na promocję

Na południu Polski ruszyła budowa czterech obiektów za 850 mln zł. - informuje "Rzeczpospolita".

Rozbudowują się Targi Kielce, nowe inwestycje szykują się w Opolu, Katowicach i Krakowie. Właśnie te dwa ostatnie centra będą do siebie bardzo podobne, także pod względem powierzchni użytkowej, wynoszącej ok. 40 tys. mkw. Ponadto ich wzajemna bliskość może im zaszkodzić.

Centra kongresowe mają przyciągać tzw. turystów biznesowych, a jednocześnie promować dane miasto i dawać miejsca pracy. Czy aby jednak ich nadmiar nie spowoduje niezdrowej konkurencji? Specjaliści z branży twierdzą, że nasz kraj nadal odczuwa niedobór tego typu obiektów.

Reklama

Inwestorzy korzystają z unijnych dotacji. Niektórzy po zakończeniu prac chcą zlecić zarządzanie centrami prywatnym operatorom. Liczą nawet na 100 imprez rocznie.

Turystyka biznesowa stanowi teraz ok 25 proc. przyjazdów do Polski, co w 2009 r. dało 3,2 mln cudzoziemców na delegacjach - kończy "Rzeczpospolita".

Pobierz za darmo: program PIT 2010

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »