TORPOL (TOR): Informacja nt. kontraktu realizowanego z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - raport 27

Raport bieżący nr 27/2016

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd TORPOL S.A. (Emitent, Spółka) informuje, iż w dniu 8 sierpnia 2016 r. do Spółki wpłynęła datowana na dzień 5 sierpnia 2016 r. podpisana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (Inwestor) umowa na wykonanie zamówienia uzupełniającego o wartości ok. 9,6 mln netto, tj. ok. 11,8 mln brutto, do umowy podstawowej zawartej z Inwestorem na wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na odcinku Poznań Wschód - Trzemeszno w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Prace na linii nr 353 Poznań Wschód - Dziarnowo". W związku z zawarciem umowy na wykonanie zamówienia uzupełniającego łączna wartość wynagrodzenia Emitenta za wykonanie ww. kontraktu wyniesie ok. 56,1 mln zł netto, tj. ok. 69 mln zł brutto. Informacja nt. umowy podstawowej zawartej w ramach ww. kontraktu została zamieszczona przez Emitenta w ostatnim raporcie okresowym, tj. raporcie za I kwartał 2016 r.

Reklama

Termin realizacji robót w ramach ww. kontraktu został ustalony na grudzień 2016 r., przy czym dla etapów prac określonych jako tzw. kamienie milowe uzgodnione zostały wcześniejsze terminy realizacji. Okres gwarancji oraz rękojmi za wady został uzgodniony na 60 miesięcy od dnia odbioru końcowego robót.

Zamówienie podstawowe, jak również zamówienie uzupełniające przewidują możliwość naliczenia kar umownych, m.in. w przypadku zwłoki w realizacji kontraktu, za zwłokę w usunięciu wad, za przedłużenie zamknięć torowych, które wystąpią z winy Emitenta, czy też w przypadku odstąpienia od realizacji kontraktu z przyczyn leżących po stronie Emitenta. Łączna suma naliczonych kar umownych nie przekroczy przy tym 30% wynagrodzenia brutto. Zapłata kary umownej nie pozbawia Inwestora prawa dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej. Niezależnie od powyższego, w przypadku nieterminowej realizacji kontraktu z winy Emitenta skutkującej wprowadzeniem nieplanowanych zamknięć torowych Spółka zobowiązuje się do zwrotu Inwestorowi wszelkich kosztów wynikających z tytułu nienależytej realizacji rozkładu pociągów.

Pozostałe warunki umowy, w tym w zakresie możliwości odstąpienia od niej, nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu umów.

Z uwagi na łączną wartość ww. kontraktu, Emitent uznaje go za istotny ze względu na jego wartość, która przekracza przyjęte przez Emitenta kryterium istotności.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2016-08-08Grzegorz GrabowskiPrezes ZarząduGrzegorz Grabowski
2016-08-08Michał UlatowskiWiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. FinansowychMichał Ulatowski

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »