EUROTEL (ETL): Prognoza wyników Spółki za 2008 r. - raport 36
Raport bieżący nr 36/2008
Podstawa prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Zarząd Spółki informuje, że w związku bardzo dobrymi wynikami sprzedaży w III kwartale br. oraz spodziewanymi wynikami w IV kwartale związanymi z tradycyjnie większą sezonową sprzedażą, podaje do publicznej wiadomości prognozę uzyskania zysku netto na koniec 2008 roku do kwoty 5,5 mln zł (pięć milionów pięćset tysięcy złotych) i przychodów ze sprzedaży do poziomu 80 mln zł (osiemdziesiąt milionów złotych).
Za 2007 rok zysk netto wyniósł 5 mln zł w związku z czym podawana prognoza stanowi wzrost tego parametru o ponad 10% w stosunku rocznym. Przychody ze sprzedaży nie wzrosną w tak znaczący sposób, gdyż jednym z ich składowych są przychody ze sprzedaży towarów, która to wartość po pierwsze ma niewielki wpływ na zyskowność Spółki ze względu na sprzedaż telefonów promocyjnych na zerowej marży a po drugie na spadek jednostkowych cen sprzedaży telefonów i produktów z nimi związanych, który wpływa na ogólny spadek wielkości tej kategorii.
Podstawowe założenia do podania niniejszej prognozy opierają się na danych przekazywanych w raportach okresowych jak i bieżących oraz przesłankach podanych powyżej z których najważniejsze to:
- pierwsze efekty rozbudowy sieci sprzedaży w wyniku akwizycji z początku lipca,
- osiągnięcie bardzo dobrych wyników sprzedaży w III kwartale 2008 roku co w związku z trwałymi podstawami tego wzrostu pozwala zakładać jego dalsze utrzymanie na ustalonym średnim poziomie,
- zmiany systemowe w sposobie wypłat prowizji wprowadzone przez operatora umożliwiające osiągnięcie większych przychodów ze sprzedaży usług w postaci różnego typu premii,
- założenie wzrostu sprzedaży w IV kwartale wynikające ze wzmożonych zakupów przez klientów w okresie świątecznym. Ewentualne spadki ogólnego popytu będą zniwelowane przez ten czynnik w związku z czym poziom przychodów i zysków miesięcznych powinien być co najmniej na średnim poziomie osiągniętych za III kwartał.
Podstawą monitorowania realizacji prognozy będą bieżące wyniki sprzedaży i otrzymywane oraz spodziewane do otrzymania od operatora prowizje za sprzedaż usług, jako najważniejszy parametr wpływający na efektywność działania.
Spółka będzie na bieżąco monitorowała realizację podanej prognozy oraz możliwość jej spełnienia. W przypadku, gdy prognozowane wartości będą odbiegały, o co najmniej 10% od wartości planowanej, Zarząd Spółki skoryguje prognozę w trybie raportu bieżącego.
Tomasz Basiński - Wiceprezes Zarządu
Krzysztof Stepokura - Prezes Zarządu