PROCHNIK (PRC): Przyjęcie założeń nowej strategii Spółki w zakresie rozwoju segmentu online. - raport 24

Raport bieżący nr 24/2016

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd spółki Próchnik Spółka Akcyjna ("Spółka”), informuje o podjęciu w dniu 15 listopada 2016 r. uchwały w sprawie przyjęcia założeń nowej strategii Spółki w zakresie rozwoju internetowych kanałów dystrybucji. Strategia zakłada podjęcie przez Spółkę szeregu działań w latach 2016-2018.

Cele strategiczne

Strategia zakłada podjęcie działań w celu rozwoju internetowych kanałów sprzedaży, a tym samym dotarcia do nowych grup docelowych.

Reklama

Sposób realizacji

Cele strategiczne w zakresie rozbudowy kanałów internetowych mają zostać osiągnięte w pierwszym etapie poprzez planowane przejęcia przez Spółkę 3 podmiotów – operatorów sklepów internetowych i platformy e-commerce o łącznej przewidywanej sprzedaży w 2016 roku w wysokości około 6 mln zł.

Perspektywa finansowa strategii

Zgodnie ze strategią, realizacja przejęć pozwoli na osiągnięcie przychodów Spółki w kanale internetowym w wysokości ok. 20 milionów złotych w 2017 roku i ok. 30 milionów złotych w 2018 roku. Spółka zakłada, że w efekcie rozbudowy kanałów internetowych osiągnięty zostanie pozytywny efekt również w tradycyjnym obszarze sprzedaży (efekt ROPO – "Research Online Purchase Offline”).

Źródła finansowania strategii

Strategia zakłada sfinansowanie akwizycji podmiotów z segmentu e–commerce ze środków własnych Spółki oraz środków planowanych do pozyskania z nowej emisji akcji Spółki. W tym celu Zarząd ma zamiar zwołać Walne Zgromadzenie i zaproponować podjęcie przez akcjonariuszy Spółki uchwały upoważniającej Zarząd do emisji do 12 mln nowych akcji w ramach kapitału docelowego.

Powyższą strategię opracowano w oparciu o następujące założenia:

- Rosnący udział kanału e-commerce w sprzedaży detalicznej ogółem oraz dynamika rozwoju tego kanału.

- Analizę grupy docelowej Próchnik S.A. oraz perspektywicznych, docelowych grup klientów.

- Przewidywane korzyści synergiczne z wykorzystania zasobów przejmowanych podmiotów (posiadane marki, bazy klientów oraz potencjał generowany przez nie).

- Zbudowane przez Spółkę kompetencje w zakresie dystrybucji oraz marketingu internetowego, znajdujące odzwierciedlenie w dotychczasowych wynikach sprzedaży własnych marek.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2016-11-15Rafał BauerPrezes Zarządu
2016-11-15Zbigniew NasiłowskiCzłonek Zarządu
2016-11-15Rafał CzapulCzłonek Zarządu

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: nowa strategia Grupy PZU
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »