PROCHNIK (PRC): Przyjęcie założeń nowej strategii Spółki w zakresie rozwoju segmentu online. - raport 24
Raport bieżący nr 24/2016
Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd spółki Próchnik Spółka Akcyjna ("Spółka”), informuje o podjęciu w dniu 15 listopada 2016 r. uchwały w sprawie przyjęcia założeń nowej strategii Spółki w zakresie rozwoju internetowych kanałów dystrybucji. Strategia zakłada podjęcie przez Spółkę szeregu działań w latach 2016-2018.
Cele strategiczne
Strategia zakłada podjęcie działań w celu rozwoju internetowych kanałów sprzedaży, a tym samym dotarcia do nowych grup docelowych.
Sposób realizacji
Cele strategiczne w zakresie rozbudowy kanałów internetowych mają zostać osiągnięte w pierwszym etapie poprzez planowane przejęcia przez Spółkę 3 podmiotów – operatorów sklepów internetowych i platformy e-commerce o łącznej przewidywanej sprzedaży w 2016 roku w wysokości około 6 mln zł.
Perspektywa finansowa strategii
Zgodnie ze strategią, realizacja przejęć pozwoli na osiągnięcie przychodów Spółki w kanale internetowym w wysokości ok. 20 milionów złotych w 2017 roku i ok. 30 milionów złotych w 2018 roku. Spółka zakłada, że w efekcie rozbudowy kanałów internetowych osiągnięty zostanie pozytywny efekt również w tradycyjnym obszarze sprzedaży (efekt ROPO – "Research Online Purchase Offline”).
Źródła finansowania strategii
Strategia zakłada sfinansowanie akwizycji podmiotów z segmentu e–commerce ze środków własnych Spółki oraz środków planowanych do pozyskania z nowej emisji akcji Spółki. W tym celu Zarząd ma zamiar zwołać Walne Zgromadzenie i zaproponować podjęcie przez akcjonariuszy Spółki uchwały upoważniającej Zarząd do emisji do 12 mln nowych akcji w ramach kapitału docelowego.
Powyższą strategię opracowano w oparciu o następujące założenia:
- Rosnący udział kanału e-commerce w sprzedaży detalicznej ogółem oraz dynamika rozwoju tego kanału.
- Analizę grupy docelowej Próchnik S.A. oraz perspektywicznych, docelowych grup klientów.
- Przewidywane korzyści synergiczne z wykorzystania zasobów przejmowanych podmiotów (posiadane marki, bazy klientów oraz potencjał generowany przez nie).
- Zbudowane przez Spółkę kompetencje w zakresie dystrybucji oraz marketingu internetowego, znajdujące odzwierciedlenie w dotychczasowych wynikach sprzedaży własnych marek.
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2016-11-15 | Rafał Bauer | Prezes Zarządu | |||
2016-11-15 | Zbigniew Nasiłowski | Członek Zarządu | |||
2016-11-15 | Rafał Czapul | Członek Zarządu | |||