Automatyczna wycena przesyłek w serwisie Clicktrans możliwa dzięki machine learning

Z Clicktrans, największego serwisu aukcji transportowych w Polsce, skorzystało już kilkaset tysięcy użytkowników. Wysyłanie nawet najbardziej nietypowych i wielkogabarytowych przesyłek w formie doładunku stało się sposobem na szybki, sprawny, tańszy i bardziej ekologiczny transport. Od niedawna użytkownicy serwisu mogą korzystać z automatycznej wyceny przesyłek dzięki wdrożeniu uczenia maszynowego.

Jak działa Clicktrans?

Zasada działania serwisu Clicktrans jest prosta i polega na łączeniu osób, które chcą przetransportować przesyłkę z przewoźnikami, którzy jadą tą samą trasą i mogą przyjąć przesyłkę jako doładunek. Dzięki temu osoba zamieszczająca ogłoszenie może zaoszczędzić na transporcie nawet do 60% kosztów. Zakładając konto w serwisie zleceniodawca zyskuje dostęp do tysięcy zweryfikowanych przewoźników. Po wystawieniu przesyłki w serwisie przewoźnicy składają oferty, a zleceniodawca wybiera najbardziej dla niego korzystną. Przewoźnicy otrzymują też od zleceniodawców opinie, dzięki temu są zmotywowani do świadczenia najwyższej jakości usług.

Reklama

Automatyczna wycena przesyłek już dostępna Od 2018 roku zespół Clicktrans realizuje projekt współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, którego celem jest stworzenie systemu automatycznej wyceny transportu ładunków i kojarzenia zleceniodawców z wykonawcami usług transportowych. Dzięki temu, zleceniodawca może od razu otrzymać wycenę transportu swojej przesyłki, która zostanie dopasowana do najbardziej odpowiedniego przewoźnika. Wyceny dokonuje algorytm na podstawie tysięcy podobnych ogłoszeń, wykorzystując do tego uczenie maszynowe. Obecnie wycena automatyczna wdrożona jest w najpopularniejszych typach przesyłek: paczki, palety, meble, samochody, motocykle i skutery oraz maszyny i sprzęt. Działa również bez ograniczeń jeśli chodzi o trasy w Europie.

- Naszym zamiarem było usprawnienie procesu wysyłki. Automatyczna wycena to korzyść zarówno dla zleceniodawcy, jak i dla przewoźnika. - mówi Michał Brzeziński, CEO w Clicktrans. - Osoba wystawiająca ogłoszenie o przesyłce od razu otrzymuje cenę oraz odpowiedniego przewoźnika. Ten z kolei może znajdować zlecenia w rynkowych cenach. Przy zlecaniu transportu jest wybór: można czekać na oferty lub od razu z określoną ceną trafić do dopasowanego przewoźnika. - dodaje.

Śledzenie przesyłki w czasie rzeczywistym

Dzięki funkcji śledzenia przesyłki zlecający może dokładnie widzieć jej lokalizację w trakcie transportu. Przewoźnicy korzystający z przeznaczonej dla nich aplikacji mogą udostępniać tę opcję dla dowolnych zleceń i w dowolnym momencie: na początku trasy, w trakcie lub pod koniec. Funkcja jest przydatna dla obu stron. Zleceniodawca wie, na jakim etapie znajduje się transport przesyłki, a przewoźnik nie musi martwić się o to, że zleceniodawca będzie podczas trasy dopytywać się, gdzie obecnie znajduje się przesyłka.

Serwis Clicktrans od powstania w 2010 roku dynamicznie się rozwija i to nie tylko w Polsce. Działa również na rynku hiszpańskim, brytyjskim, niemieckim a niedawno wszedł również na rynek włoski. W chwili obecnej liczy ponad 700 tys. użytkowników, których liczba wciąż rośnie, a zadowoleni zleceniodawcy najczęściej powracają.

Projekt nr POIR.01.01.01-00-0218/18 pt. "System automatycznej wyceny transportu ładunków i kojarzenia zleceniodawców z wykonawcami usług transportowych dla giełdy Clicktrans z wykorzystaniem uczenia maszynowego, silnika ElasticSearch i geolokalizacji pojazdów" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Inteligentny Rozwój. Projekt realizowany w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: Szybka Ścieżka.

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »