Co to jest pop-up i jak można go wykorzystać?

Interakcja użytkownika z Twoją stroną internetową ma bardzo duży wpływ na osiągane wyniki sprzedaży. Witryna www należy do najważniejszych „wizytówek” prowadzonej działalności i form kontaktu z konsumentem, dlatego warto zadbać o jej funkcjonalność i estetykę. Jednym z często wykorzystywanych elementów współczesnych stron internetowych są pop-upy. Spróbujmy wyjaśnić, w jakim charakterze można je zastosować.

Co to jest pop-up?


Pop-up to specjalne okienka, które wyskakują w czasie przeglądania zawartości witryny internetowej, najczęściej zawierające ważne powiadomienia lub nakłaniające do wykonania określonej czynności. W praktyce, odpowiednio zastosowane, pop-upy są w stanie wpłynąć w pożądany sposób na zachowanie użytkownika. Kluczem do sukcesu jest natomiast używanie ich z umiarem: zbyt agresywne wykorzystanie pop-upów może niepotrzebnie działać na Twoją niekorzyść. Ryzykujesz, że konsument poczuje się zirytowany zbyt wieloma wyskakującymi okienkami, co ostatecznie może go nakłonić do opuszczenia przeglądanej strony. 

Musisz pamiętać o tym, że nieumiejętnie zastosowane, pop-upy mogą być denerwujące. Ich nadmiar, trudności w zamknięciu okienka i nieodpowiednie umiejscowienie, zamiast pomóc Ci w osiąganiu celu, prawdopodobnie zirytują użytkownika. Rozsądne "zarządzanie" pop-upami na Twojej stronie internetowej ma kluczowe znaczenie zwłaszcza w przypadku wersji mobilnych. 

Do czego służy pop-up?


Pop-up to świetny sposób na przekazywanie treści, co do których chcesz mieć pewność, że nie zostaną przegapione przez użytkowników. Właśnie dlatego, wyskakujące okienka bardzo dobrze sprawdzają się do publikowania istotnych komunikatów, na przykład, dotyczących przerwy urlopowej czy zmiany ważnych danych teleadresowych firmy. Na tym jednak nie koniec! Jak jeszcze można wykorzystać pop-upy?

Generowanie leadów. Pop-upy to narzędzia osiągające bardzo dobre efekty w pozyskiwaniu danych kontaktowych potencjalnych klientów. Wyskakujące okienko można zastosować jako sposób zbierania zapisów na newsletter, który nadal jest jedną z najlepszych metod utrzymywania stałego kontaktu z użytkownikami i "przypominania" im o istnieniu Twojej firmy. 

Jeżeli pop-up ma służyć zachęceniu osób odwiedzających Twoją stronę internetową do zostawienia swojego adresu e-mail i wyrażenia zgody na otrzymywanie newsletteru, zastanów się nad wykorzystaniem rozwiązania, jakim jest lead magnet. Lead magnet to darmowy bonus proponowany użytkownikom w zamian za podzielenie się swoimi danymi kontaktowymi. W tym charakterze możesz wykorzystać, na przykład, e-book, kurs, checklistę, zniżkę na konkretny produkt lub próbkę. 

Promocja wydarzenia/produktu. Duża ilość informacji dostępnych na Twojej stronie www może rozpraszać uwagę potencjalnego klienta, dlatego pop-up świetnie sprawdza się w charakterze "soczewki", która będzie ją skupiać. Trudno przeoczyć wyskakujące okienko, w związku z tym, warto je wykorzystać do zareklamowania organizowanego wydarzenia, nowego produktu, akcji promocyjnej itp. Korzystając z pop-upów zwiększasz szansę na to, że Twój komunikat dotrze do użytkownika.

Można również zaryzykować stwierdzenie, że w wielu przypadkach odpowiednio umiejscowione okienko pop-up będzie Twoją "ostatnią deską ratunku", żeby jednak zwrócić uwagę konsumenta. Załóżmy, że dana osoba zdecydowała się na opuszczenie strony www. Jak możesz ją zatrzymać? Pop-upem z angażującą treścią, wskazującą na korzyści, które potencjalnie może zyskać. 

Jak tworzyć konwertujące pop-upy?


Odpowiednio zaprojektowany pop-up to połowa sukcesu. Co to oznacza w praktyce? Wyróżniający się przycisk CTA (call to action), zachęcający swoją treścią do podjęcia działania oraz klarowna, uporządkowana treść, która pozwoli odbiorcy szybko zapoznać się z najważniejszymi informacjami. Pamiętaj, że potencjalny klient prawdopodobnie poświęci Twojemu pop-upowi kilka sekund uwagi, dlatego przekaz musi być zwięzły.

Tworzenie pop-upów można sobie uprościć za pomocą dedykowanych narzędzi, takich jak specjalny kreator udostępniany przez platformę Landingi. Korzystając z tego rozwiązania możesz wybrać jeden z gotowych szablonów i zdecydować, w którym miejscu pop-up ma się wyświetlać. Poza tym, pop-up możesz również zintegrować z narzędziami przeznaczonymi do e-mail marketingu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie internetowej https://landingi.com/pl/tworzenie/pop-up/

 

materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »