Covid – napęd jądrowy dla biznesu

Niepewność, trudne do przewidzenia skutki dla firm, konieczność szybkiego dostosowania oferty do potrzeb odbiorców, wymogi dotyczące bezpieczeństwa klientów i personelu… czy takie wyzwania związane z pandemią mogą być POZYTYWNYM impulsem do rozwoju biznesu i budowy wizerunku firm? Jak wynika z raportu Top Marka 2020 - opracowanego przez magazyn „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów zmagania te w przypadku wielu brandów przyniosły rewelacyjne wyniki!

Przesyłka w cenie

W czasie pandemii gigantycznie wzrósł popyt na przesyłki kurierskie i odwrócił się trend dotyczący podmiotów korzystających z takich usług - w górę poszybowała liczba paczek doręczanych do odbiorców indywidualnych, a zmniejszeniu uległy zamówienia ze strony biznesu. Same firmy wprowadziły szereg przełomowych ułatwień i zmian związanych z nadaniem i odbiorem przesyłek.

Jak podsumowuje Joanna Skrzypek, analityk mediów w PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, pandemia i lockdown podziałały na e-handel jak napęd jądrowy. Efektem tego był gwałtowny wzrost zapotrzebowania na usługi kurierskie, a to sprawiło, że wzrosło zainteresowanie tymi usługami ze strony dziennikarzy i liczba wzmianek o branży w social mediach.

Pierwsze miejsce w kategorii "Firmy kurierskie" w rankingu Top Marka 2020 zdobyła Poczta Polska. Ostateczny wynik siły tej marki - 3 364 018 pkt. wynika z szerokiego dotarcia (1 019 093 168). Drugi w zestawieniu InPost odnotował 1 841 482 pkt. Podium zamknęło DPD, które osiągnęło wynik 1 721 580 pkt. Czwarte miejsce branżowego rankingu należało do DHL - 520 899 pkt. Za nim z 392 433 punktami na koncie uplasowało się GLS.

Do top 10 firm kurierskich weszły także: Paczka w RUCHu (213 431 pkt.), FedEx (163 691), UPS (87 657), Geis (18 954)  (18 899) oraz TNT (18 759).


Branża z rekomendacjami WHO

- Systemy płatności elektronicznych to branża, dla której miniony rok był z pewnością wyjątkowy. Pandemia spowodowała nie tylko zwiększenie zainteresowania zakupami online, także w stacjonarnych sklepach i punktach usług, zaczęto preferować płatności bezgotówkowe - komentuje Martyna Martynowicz, ekspert ds. analizy mediów w PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Większość wzmianek o systemach płatności to informacje o możliwościach, jakie mają klienci, zamieszczane przy opisach platform zakupowych, transakcji czy akcji charytatywnych.

Top Marką wśród brandów płatności elektronicznych został Blik, który zgromadził 534 411 211 pkt., pokonując PayPal - 465 836 422 pkt. oraz DotPay - 435 057 622 pkt. Na 4. miejscu znalazła się Visa, która uzyskała 395 928 529 pkt. Siłę marki Mastercard, zajmującej piątą lokatę, oceniono na 370 016 203 pkt.

Top 10 systemów płatności elektronicznych w badaniu Top Marka uzupełniły: Google Pay (313 908), PayU (301 579), Przelewy24 (153 104), Apple Pay (102 633) i Express Elixir (19 728).


Infografika "Firmy kurierskie" - ranking marek 2020

Infografika "Płatności elektroniczne" - ranking marek 2020

 

Więcej na temat wyników badania Top Marka 2020

Metodologia rankingu Top Marka 2020

 

Wskaźniki zastosowane w badaniu "Top Marka 2019"

Impact - dotarcie wzmianki o marce w oparciu o dane o konsumpcji medium.

Indeks sentymentu - współczynnik oparty na wydźwięku; odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o danej marce: im wyższy, tym lepszy.

Siła marki - ostateczna wartość decydująca o miejscu w rankingu; jest indeksem kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu.

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i Magazyn Press wyrażają zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełne nazwy firm: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i Magazyn Press, a w social media oznaczenie @PSMMonitoring (FB i TT) oraz @MagazynPress (FB) i @RedakcjaPress (TT)).

 

 




.
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »