Jak krok po kroku założyć franczyzę Żabki?
Założenie własnej działalności może się kojarzyć z koniecznością posiadania dużego kapitału i sporym ryzykiem. Istnieje jednak model prowadzenia firmy, który nie wymaga angażowania dużych środków. Wszystko dzięki franczyzie, która zdecydowanie przybliża do odniesienia sukcesu w biznesie. Rewelacyjnym pomysłem na taką działalność może być dołączenie do franczyzy Żabki – największej sieci sklepów convenience w Polsce. Jak to zrobić krok po kroku?
We franczyzowym modelu prowadzenia firmy ogromną korzyścią jest to, że działasz pod znaną marką franczyzodawcy. Nie budujesz marki od zera, nie musisz inwestować dużych środków w jej reklamę. W przypadku Żabki jej rozpoznawalność wśród konsumentów w Polsce wynosi 93%. Warto wspomnieć, że w promieniu ok. 500 m od sklepów tej sieci mieszka ok. 18 mln konsumentów. Obecnie składa się ona z ponad 10 tys. punktów i należy do niej powyżej 9 tys. franczyzobiorców. To także wpływa na popularność Żabki wśród konsumentów.
Oprócz możliwości działania pod znaną marką dostajesz wszystko, co potrzebne do prowadzenia biznesu. Przejdziesz przez szkolenia przygotowujące, uzyskasz bezcenne know-how oraz poznasz zasady obowiązujące w sieci franczyzowej. Otrzymasz także zatowarowany, wyposażony sklep. Nie potrzebujesz własnej nieruchomości - eksperci Żabki znajdą odpowiednią lokalizację, przygotują lokal, pokryją koszty wynajmu oraz bieżących remontów. Twoim zadaniem jest tylko prowadzenie działalności danego punktu.
Sieć ma pewne oczekiwania wobec franczyzobiorców, ale nie są one duże. Nie wymaga wyższego wykształcenia ani doświadczenia w prowadzeniu sklepu, natomiast oczekuje:
- przedsiębiorczej postawy,
- umiejętności kierowania zespołem,
- odpowiedniego nastawienia do klientów,
- znajomości obsługi komputera,
- odbycia szkolenia wprowadzającego,
- zaangażowania, optymizmu, motywacji.
Oczywiście każde doświadczenie związane z własną działalnością działa na twoją korzyść, ale jeśli go nie masz, a chcesz otworzyć franczyzę Żabki, sieć zapewni ci dostęp do wiedzy potrzebną do prowadzenia firmy.
Proces dołączania do sieci franczyzowej Żabki składa się z kilku etapów i nie jest skomplikowany.
- Skontaktuj się z Żabką — wystarczy, że wypełnisz formularz na stronie firmy, skorzystasz z czatu albo zadzwonisz pod numer 509 197 000. Uzyskasz podstawowe informacje, a więcej dowiesz się podczas spotkania.
- Przyjdź na spotkanie, które odbędzie się w dogodnej dla Ciebie lokalizacji. Dowiesz się więcej o ofercie, uzyskasz odpowiedzi na pytania.
- Rekrutacja — na tym etapie spotkasz się z managerem ds. sprzedaży. Będziecie rozmawiać o twoim doświadczeniu zawodowym, a także o tym, jaki masz pomysł na prowadzenie sklepu. To właśnie wtedy obie strony decydują, czy chcą podjąć współpracę i zawrzeć umowę.
- Podpisanie dokumentów - w przypadku dojścia do porozumienia kolejnym etapem jest zawarcie umowy. Zanim zaczniesz prowadzić sklep, przejdziesz przez szkolenia teoretyczne i praktyczne.
- Otwarcie sklepu - gdy otrzymasz klucze do lokalu, możesz rozpocząć przygotowania do startu działalności i zbudować zespół pracowników.
Jak widzisz, niewiele trzeba, aby móc dołączyć do sieci franczyzowej Żabki. Ważne jest to, że masz zapewnione kompleksowe wsparcie ze strony franczyzodawcy, a to znacznie ułatwia przejście przez cały proces otwierania franczyzy.
Gdzie możesz założyć Żabkę? Tylko w dużym mieście? Niekoniecznie! Najmniejszą miejscowością, w której działa sklep jest Porażyn-Tartak, w którym mieszka 100 osób. Masz pomysł na lokalizację? Skontaktuj się z siecią Żabka i przedstaw swoją propozycję.
Warto wspomnieć, że sieć zapewnia nowym franczyzobiorcom (w przypadku otwarcia sklepu Żabka w nowej lokalizacji, w której nie była wcześniej prowadzona działalność handlowa tej sieci):
- specjalne promocje na 6 dni od otwarcia sklepu,
- kody na darmową kawę, a także frytki, nuggetsy z kurczaka i churrosy w bardzo atrakcyjnej cenie,
- hostessy, które opowiedzą o promocjach i pomogą zainstalować aplikację żappka.
Tak skonstruowana oferta i obsługa klienta na start twojej franczyzy może skutecznie przyciągnąć konsumentów do sklepu i przełożyć się na pozytywny wizerunek twojej działalności.