Jak pozycjonować sklep internetowy?

Wraz z rozwojem Internetu oraz narzędzi, które wspierają handel, zyskała na znaczeniu branża e-commerce. Z jeden strony internauci coraz częściej robią zakupy w sieci, a z drugiej coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na przeniesienie swojej działalności do Internetu. Dziś już nie wystarczy sprzedawać w Internecie. Jeśli chcesz zwiększyć zyski oraz wyprzedzić konkurencję, musisz wiedzieć, jak pozycjonować sklep internetowy. Poznaj zasady SEO i zadbaj o lepszą widoczność swojej oferty w wyszukiwarce.

Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?

Branża e-commerce od lat rozwija się niezwykle dynamicznie. To zaś sprawia, że coraz łatwiej przenieść sprzedaż do Internetu - z czego chętnie korzystają kolejni przedsiębiorcy. Dużo bardziej wymagającym zadaniem okazuje się zdobycie widoczności wśród coraz silniejszej konkurencji, której wciąż przybywa.

Twój sklep internetowy nie pozyskuje klientów? W takim razie musisz dowiedzieć się, jak dotrzeć do internautów, którzy coraz częściej kupują online. Gdy zastanawiasz się nad promocją oferty w sieci, to najpewniej myślisz o aktywności w Social Mediach czy e-mail marketingu. Choć są to ważne kanały, to aby zaistniej w Internecie, musisz postawić przede wszystkim na działania SEO.

Nie wiesz, na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych? Otóż ten długotrwały proces obejmuje wszelkie działania, których efektem jest poprawa pozycji strony WWW (a w tym przypadku e-commerce) w darmowych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Tego rodzaju optymalizacja sprawia, że użytkownicy mogą nie tylko łatwo znaleźć witrynę w Google, ale również od razu skorzystać z Twojej oferty. 

Dlaczego to takie ważne? Jak się okazuje, większość ruchu na stronach generują organiczne (bezpłatne) wyniki wyszukiwania. Co ciekawe, coraz więcej konsumentów rozpoczyna zakupy w Internecie od skorzystania z wyszukiwarki. Pamiętaj więc, że duża część potencjalnych klientów Twoich produktów i usług dotrze do Twojej oferty właśnie z Google. Warto to wykorzystać!

Jak pozycjonować e-sklep? 5 kluczowych działań SEO

Możesz liczyć na to, że atrakcyjne ceny produktów i usług czy szeroka oferta sklepu internetowego przyprowadzą na Twoją witrynę wielu potencjalnych klientów. Możesz też spróbować dotrzeć do użytkowników jednym z najskuteczniejszych kanałów, czyli poprzez wyszukiwarkę Google. Pamiętaj, że promocja e-commerce nie obejdzie się bez pozycjonowania. W ramach optymalizacji zadbaj więc o kilka istotnych działań SEO. 

1. Wykonaj profesjonalny audyt SEO

Zarówno w przypadku pozycjonowania stron WWW, jak i sklepów internetowych jednym z kluczowych elementów jest audyt SEO. Tego rodzaju analiza witryny pod kątem odpowiedniej optymalizacji pomoże Ci skutecznie zaplanować dalsze działania. Narzędzie ocenia bowiem kondycję serwisu oraz wskazuje błędy, które należy poprawić, aby zyskać widoczność w wyszukiwarce.

Kompleksowy zestaw informacji możesz uzyskać już nawet w niecałą minutę! Wystarczy, że wpiszesz dokładny adres swojego e-sklepu na stronie https://audytseo.wenet.pl/ i klikniesz "Audytuj". W ten sposób poznasz wszystkie mocne i słabe strony swojej witryny, co wykorzystasz w kolejnych działaniach SEO.

2. Przeanalizuj konkurencję i dobierz słowa kluczowe

Jedną z przyczyn braku wartościowego ruchu na stronie jest często nieodpowiedni dobór słów kluczowych. A to przekłada się niestety na znikome zainteresowanie produktami czy usługami.

Nic więc dziwnego, że analiza fraz stanowi niezwykle ważny etap pozycjonowania sklepu internetowego. Dzięki niej zrozumiesz sposób, w jaki internauci poszukują informacji i dowiesz się, jakie zapytania najlepiej pasują do danej tematyki. Aby dobrać właściwe słowa kluczowe, skorzystaj z narzędzi np. Google Search Console.

Na tej podstawie możesz wykonać również analizę konkurencji. Dowiedz się, co decyduje o wyższej pozycji innych sklepów online w rankingu i lepszej ocenie przez algorytmy wyszukiwarki.

3. Zbuduj sklep internetowy przyjazny SEO

Musisz wiedzieć, że skuteczne pozycjonowanie e-commerce obejmuje zarówno optymalizację techniczną, jak i marketing treści. Zajmijmy się najpierw pierwszym zagadnieniem.

Chcesz zbudować sklep online przyjazny SEO i użytkownikom? W takim razie przeprowadź czynności, których celem jest jak najlepsze usprawnienie witryny, aby była zgodna z wytycznymi wyszukiwarki dla webmasterów. Pamiętaj przy tym, że najważniejsze elementy optymalizacji technicznej to:

  • czas ładowania - to ważny czynnik rankingowy, dlatego warto zadbać o sprawne działanie witryny, które może również zmniejszyć wskaźnik odrzuceń;
  • wersja mobilna - najlepiej w technologii RWD, która gwarantuje odpowiednie wyświetlanie się e-sklepu na różnych urządzeniach;
  • adresy URL - tego rodzaju linki pomagają Google zrozumieć zawartość na podstronie, dlatego powinny być przyjazne, zwięzłe i łatwe do zapamiętania;
  • certyfikat SSL - popularny protokół sieciowy zapewnia bezpieczeństwo oraz poufność danych użytkowników robiących zakupy;
  • mapa strony - pozwala robotom wyszukiwarki łatwiej poruszać się po sklepie internetowym, dlatego jej wdrożenie usprawnia indeksowanie;
  • meta dane - tytuł strony oraz jej meta opis są widoczne w wynikach wyszukiwania, więc powinny mieć odpowiednią długość i atrakcyjnie opisywać zawartość;
  • dane strukturalne - wszystkie elementy, dzięki którym możesz wyróżnić wynik wyszukiwania sklepu online np. opinie czy cena;
  • grafiki - własne i wysokiej jakości zdjęcia produktów z odpowiednim tekstem zastępczym to jedna z przewag, która pozwoli wyróżnić Twój e-sklep na tle konkurencji;
  • linkowanie wewnętrzne - prawidłowe odnośniki ułatwiają komfortowe poruszanie się po witrynie WWW i dotarcie do konkretnych treści.

4. Zadbaj o treści

Treść to jeden z filarów pozycjonowania sklepów internetowych. Przede wszystkim dlatego, że wysokiej jakości content nie tylko zapewnia wartościowy ruch, ale również stanowi jeden z kluczowych czynników rankingowych.

W ramach SEO copywritingu musisz więc tworzyć merytoryczne, unikalne i nasycone frazami kluczowymi teksty, które angażują odbiorców. Zapomnij więc o kopiowaniu materiałów od producentów i postaw na autorskie opisy produktów opatrzone zdjęciami, które zachęcają do zakupu.

Twój sklep internetowy pozyska wartościowy ruch, jeśli zainwestujesz dodatkowo w firmowy blog. Pamiętaj, że wyższą pozycję w rankingu Google zapewnią teksty SEO, które:

  • zawierają słowa kluczowe dopasowane do poruszanej tematyki,
  • są unikatowe, merytoryczne i angażujące dla odwiedzających,
  • odpowiadają na popularne zapytania użytkowników Internetu,
  • wykorzystują budzące ciekawość tytuły i hierarchię nagłówków,
  • odnoszą się do innych tekstów poprzez odpowiednie linkowanie,
  • mają czytelną, przejrzystą i atrakcyjną dla czytelników formę,
  • wyczerpują temat, dzielą się fachową wiedzą i nie zawierają błędów.

Wiesz już, że linkowanie wewnętrzne jest ważne, ponieważ pozwala przekierować użytkowników do odpowiednich podstron czy produktów. W ramach link buildingu - który pozytywnie wpływa na pozycjonowanie - musisz zadbać również o odnośniki zewnętrzne. Tego rodzaju linki są traktowane przez algorytmy jako rekomendacje, dzięki czemu zwiększają zaufanie Google do Twojej witryny.

Kluczowe jest więc pozyskiwanie linków z wartościowych miejsc w sieci. Dlatego postaw na współpracę z branżowymi portalami, pisz zewnętrze artykuły z odnośnikami, zachęcaj klientów do pozostawiania opinii o produktach w innych serwisach oraz buduj własne zaplecze SEO.

Pamiętaj, że w ramach działań poza sklepem możesz postawić również na wizytówkę w Google Moja Firma, aktywność w Social Mediach czy obecność w biznesowych katalogach.

Na szczęście nie musisz zajmować się tym samodzielnie. Poznaj ofertę WeNet i sprawdź, jak skutecznie wypromować swój e-sklep: https://www.youtube.com/watch?v=nNTUymdqutQ 

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy? Podsumowanie

Musisz zdać sobie sprawę, że choć pozycjonowanie nie przyniesie tak szybkich efektów, jak np. reklama w Google Ads, to działania SEO mogą zapewnić Twojemu sklepowi internetowemu wiele długotrwałych korzyści. Dzięki właściwej optymalizacji witryny sprzedażowej możesz zyskać:

  • skuteczną promocję firmy oraz oferty w Internecie,
  • większą rozpoznawalność wśród użytkowników,
  • profesjonalny wizerunek i lepszą pozycję na rynku,
  • większy ruch na pozycjonowanej stronie e-sklepu,
  • wzrost liczby klientów dokonujących zakupów,
  • możliwość monitorowania efektów prowadzonych działań,
  • szansę na zwiększenie zysków przedsiębiorstwa.

Chcesz zyskać lepszą widoczność oferty w wynikach wyszukiwania? Zaufaj marce WeNet, która zadba o wysoką pozycję Twojej marki w wynikach wyszukiwania Google. Specjaliści zadbają o każdy aspekt działań SEO: od audytu i optymalizacji technicznej, przez content marketing i linkowanie zewnętrzne, po analizę wyników i raportowanie.

Doradcy internetowi zrobią wszystko, aby Twoja internetowa działalność stała się lepiej widoczna dla potencjalnych kupujących. Specjaliści SEO przygotują indywidualny plan działania dla Twojej firmy i zajmą się pozycją e-sklepu w sieci. Możesz zyskać nawet 25% odwiedzin na stronie już po sześciu miesiącach optymalizacji.

Zapoznaj się ze szczegółami oferty i zamów darmową konsultację. Pamiętaj - jeśli poważnie myślisz o zwiększeniu ruchu w Twoim e-sklepie, to musisz wybrać specjalistów, którzy zrozumieją Twój biznes. Współpracując z WeNet, masz pewność, że otrzymasz wsparcie ekspertów, którzy od lat dbają o sukces małych i średnich firm w sieci.

Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »